27. آبان 1398 - 12:47   |   کد مطلب: 23962
زهرا صادقی می‌گوید: پدرم عقیده داشت "اگر جوان خوب به خواستگاری دخترم آمد، دلیلی بر رد او نیست"؛ از این جهت وقتی همسرم به خواستگاری‌ام آمد، با توجه به شناختی که پدرم به ایشان داشت، مرا به همسری وی در آورد.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم زهرا صادقی مادر هفت فرزندی که طی روزهای اخیر سرتیتر اخبار رسانه‌های کشور قرار گرفت، دعوت خبرگزاری را پذیرفت و با همسر خویش داوود منیری متخصص طب اسلامی میهمان خبرگزاری شد.

وی در بخش‌هایی از این گفت‌وگوی تفصیلی، با اشاره به مسائل مربوط به ازدواج خود در سنین نوجوانی گفت: پدرم عقیده داشت "اگر جوان خوب به خواستگاری دخترم آمد، دلیلی بر رد او نیست"؛ از این جهت وقتی همسرم به خواستگاری‌ام آمد، با توجه به شناختی که پدرم به ایشان داشت، مرا به همسری وی در آورد. پس از آن، جزئیات مراحل ازدواج را به دست خودمان سپرده بودند. مهریه از سوی برخی بزرگان‌مان ابتدا بالا تعیین شد، اما من و همسرم روی 14 سکه تفاهم کردیم و همان شد.

صادقی افزود: در دورانی ازدواج کردم که فرهنگ غلط دوستی با جنس مخالف در مدارس و دانشگاه‌ها رواج یافته بود؛ پس از ازدواج، در دبیرستان روزانه شرکت کردم، سپس در منزل همسرم ادامه تحصیل دادم، در واقع 3 سالِ دبیرستان و پیش‌دانشگاهی، خانه همسرم بودم.

این مادر هفت فرزند با انتقاد از کسانی که در تقابل با ازدواج در سنین نوجوانی ــ و به‌تعبیر غلط «کودک‌همسری‌»اند ــ گفت: کسانی که در تقابل با کودک‌همسری‌اند، یا با شرایط روحی و جسمانی مردان و زنان اطلاع آشنایی ندارند و یا مغرضند. تجربه خود بنده نشان داد کاملاً آمادگی ازدواج را داشتم؛ چرا که دختران در سنین بلوغ، نیاز شدید به عاطفه و محبت پیدا می‌کنند. تأثیر مثبت ازدواج در سن کم سبب شد نظرات‌ من با همسرم به‌قدری به یکدیگر نزدیک شود که کمتر مخالفتی در مسائل کلان و جزئیات زندگی داشته باشیم.

وی با تصریح بر اینکه "مسئله ازدواج زودهنگام و فرزندآوری لطمه‌ای به رشد علمی و معنوی من نزد"، گفت: در دانشگاه و در مقطع کارشناسی و ارشد، در رشته علوم تربیتی به تحصیل خود ادامه دادم، هرچند از ابتدا قصد حضور در رشته علوم قرآن و حدیث داشتم. زبان انگلیسی را تا مرحله تافل پیش رفتم و مقداری هم محاوره عربی آموختم.

صادقی درباره مسائل مربوط به تربیت فرزندان گفت: برای آشنایی با تربیت فرزند، در دوره‌های متعدد تربیتی شرکت کردم، از جمله در دوره‌های کرامت که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شد. حضور در این کلاس‌ها به‌شدت در دانش من نسبت به تربیت فرزند مؤثر بود.

 
وی درباره فعالیت ورزشی خود گفت: از ابتدا به رشته تیراندازی علاقه داشتم و حتی به تیم ملی هم دعوت شدم، اما به‌دلیل تربیت فرزندان از حضور در تیم ملی انصراف دادم.

مشروح این گفت‌وگو به‌زودی منتشر خواهد شد... .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار