28. شهريور 1398 - 11:50   |   کد مطلب: 23672
عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» به طور قطع می‌تواند درباره خشونت علیه زنان مؤثر واقع شود و خشونت علیه بانوان را به حداقل برساند.

به گزارش شبنم ها،

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، با اشاره به ارسال لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» از سوی قوه قضائیه به دولت و جنبه پیشگیرانه لایحه درباره خشونت علیه بانوان گفت: این لایحه سال‌ها در دست بررسی بود و بارها در این زمینه پیگیری‌های لازم از سوی مجلس انجام شد.

وی افزود: با این وجود آیت‌الله رئیسی در زمینه تکمیل و ارسال آن به دولت در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس قول داد و به قولشان عمل کرد که البته این رویکرد جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این لایحه قطعاً می‌تواند از بروز بسیاری از خشونت‌ها علیه بانوان کم و تأثیرات موثری در جامعه می‌گذارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: این لایحه به خشونت‌های جسمی روحی و روانی، خشونت در فضای مجازی علیه زنان توجه کرده است و تحکیم بنیان خانواده و حفاظت از کیان آن را مدنظر دارد.

ذوالقدر تأکید کرد: همچنین این لایحه حمایت از بانوان بزه‌دیده یا در معرض بزه‌دیدگی، تأمین امنیت و سلامت بانوان و ارتقا شاخص‌های دادرسی اسلامی و عادلانه در خصوص بانوان را مدنظر قرار داده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: از آیت الله رئیسی تشکر می‌کنیم که این لایحه را به سرعت در اولویت برنامه خود قرار داد و امیدواریم دولت هم هر چه سریعتر این لایحه را به مجلس ارسال کند.

وی بیان داشت: این لایحه به طور قطع می‌تواند درباره خشونت علیه زنان موثر واقع شود و خشونت علیه زنان را به حداقل برساند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار