18. شهريور 1398 - 10:13   |   کد مطلب: 23617
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: پویش عزاداران اباعبدالله‌الحسین(ع) در محرم امسال با شعار «عزاداری پاک» در همدان راه‌اندازی شد.

به گزارش شبنم ها،

حسین سیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه پویش بزرگ عزاداران اباعبدالله(ع) در محرم امسال با عنوان «نه به ظروف یکبارمصرف» راه‌اندازی شده است اظهار کرد: این پویش به معنی نه به استفاده از این ظروف نیست بلکه مدیریت ظروف در برنامه‌ها مد نظر است.

وی با بیان اینکه رفتارهای گذشتگان استانداردهای بیشتری نسبت به رفتار امروزی در اجرای مراسم عزاداری داشته است افزود: متاسفانه خطرات استفاده از ظرف یکبارمصرف جبران‌ناپذیر بوده و تبعات آن به مردم ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه این پویش با ابتکار سازمان مدیریت پسماند و مشارکت حوزه عملیه راه‌اندازی شده است تصریح کرد: 700 نفر از مبلغان حوزه علمیه، نماینده ولی فقیه در استان، دکتر زلفی‌گل و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در کنار آحاد مردم به این پویش پیوستند.

وی با اشاره به اینکه این پویش در تاسوعا و عاشورای حسینی و روز سوم شهادت امام حسین(ع) با جمع‌آوری ظروف یکبارمصرف ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: شعار پویش سازمان پسماند «عزاداری پاک» است.

سیبی با بیان اینکه منابع مالی زیادی با استفاده از ظروف یکبارمصرف از بین می‌رود افزود: این میزان اتلاف هزینه باید وقف فرهنگ عاشورا شود بنابراین از عزاداران می‌خواهیم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار