15. شهريور 1398 - 18:14   |   کد مطلب: 23592
مهمترین رویداد‌های ادبی را از تاریخ ۹ تا ۱۵ شهریور ماه در اینجا بخوانید.

به گزارش شبنم ها،

اتفاقاتی در حوزه ادبیات در هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم.

حامد رهنما به‌عنوان دبیر هفته ملی کودک منصوب شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتصاب حامد رهنما به عنوان دبیر هفته ملی کودک از او خواست زمینه‌های هم‌فکری، تعامل و هم‌افزایی تمامی نهادها و وزارت‌خانه‌های مرتبط با این حوزه را فراهم آورد.

فاضل نظری در این حکم برپایی برنامه‌های هفته ملی کودک را فرصتی مناسب برای جلب نگاه و توجه همه قشرهای جامعه نسبت به کودکان و حقوق انسانی و قانونی آنان عنوان کرده است.

پرفروش ترین کتاب های تالیفی «تابستانه کتاب ۹۸» معرفی شدند

طرح «تابستانه کتاب۹۸» با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» از ۲۵ تیرماه در استان ها و ۲۷ تیر در شهر تهران آغاز به کار کرد و تا سوم مرداد ماه اجرا شد.طرح تابستانه کتاب ۹۸ در ۳۱ استان و با مشارکت ۶۲۸ کتابفروشی دارای فروش اجرا شد و در این مدت ۳۸۴ هزار و ۱۳۱ نسخه کتاب از سوی ۹۸ هزار و ۷۶۵ نفر خریداری شده است.

بلاتکلیفی در برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ

رضا اسماعیلی شاعر و دبیر جشنواره ادبی چهلچراغ گفت:کارهای مقدماتی برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ انجام شده است. البته تاریخ دقیق برگزاری اختتامیه را مشخص نکردیم؛ چون منتظر بودیم کتاب های جشنواره منتشر و پس از انتشار کتاب ها تاریخ دقیق برگزاری اختتامیه مشخص شود.

ارسال بیش از ۴ هزار اثر به جشنواره شعر نیاوران/ اختتامیه پس از محرم و صفر برگزار می‌شود

امید صباغ نو شاعر و مسئول دبیرخانه جشنواره شعر نیاوران گفت:د:در مجموع تعداد ۴ هزار و ۲۸۷ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر نیاوران رسیده و هزار و ۸۷ نفر در این جشنواره شرکت کرده اند که از میان ۷۵۲ نفر، ۳ هزار و ۳۱۱ اثر به بخش آزاد و ۳۳۵ نفر تعداد ۹۷۶ اثر به بخش ویژه جشنواره شعر نیاوران ارسال کردند.

جایزه جهانی ترجمه در حوزه ادبیات برگزار می‌شود

محمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان گفت: هم اکنون کار برگزاری جشن ملی مترجمان را انجام می‌دهیم. امسال جایزه جهانی ترجمه هم در حوزه ادبیات برگزار می‌شود و در این جایزه ترجمه هایی داوری خواهند شد که آثار ادبی ما را به زبان های دیگر ترجمه کرده اند. این آثار پس از غربالگری اولیه در اختیار داوران جایزه جهانی ترجمه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار