15. شهريور 1398 - 18:03   |   کد مطلب: 23589
ائمه جمعه استان همدان با اشاره به اتمام فرصت دو ماهه ایران به اتحادیه اروپا برای اجرای تعهداتش خواستار اجرای با اقتدار گام سوم توسط دولت شدند.

به گزارش شبنم ها،

به نقل از عصر همدان؛ نماز جمعه این هفته استان همدان به امامت ائمه جمعه این استان در شهرستانهای مختلف برگزار شد.

 

امام جمعه همدان : آمریکا به دنبال مذاکره منطقی  نیست

آیت الله حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان در خطبه های نمازجمعه این هفته همدان ضمن تسلیت ماه محرم با بیان اینکه امام حسین ع در جامعه ای به شهادت رسید که آن جامعه دچار ضلالت بود اظهار داشت: این جامعه در باطن خود جهالت های عمیق داشت و بصیرت نداشت.

وی افزود: جامعه ای که در پنجاه سال قبل برای حسن و حسین عزت قائل بودند این بار در برابر شهادت امام حسین ع سکوت می کند. باید از خود سوال کنیم که چرا این جامعه به این جا رسیده است؟

امام جمعه همدان با اشاره به جامعه دوران امام حسین ع و تکیه بر ظواهر دین عنوان کرد:  جامعه دوران امام حسین ع جامعه اسلامی است که در ظاهر مسلمان است، در ظاهر روزه هم می گیرند و نماز هم می خوانند اما به حرف امام توجه نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آن جامعه به شکرانه شهید کردن امام حسین نذر کرده بودند و روزه هم گرفته بودند گفت: با وجود اینکه مردم روزه می گیرند و نماز می خوانند، اما بازهم حسین ع فریاد می زند که اسلام در خطر است و حرف حسین کدام اسلام است.؟

آیت الله شعبانی ادامه داد: همان افرادی که نماز و روزه می‌گرفتند اطاعت یزید را واجب می دانستند و چرا جامعه نبوی اسلام واقعی در آن دوران به اطلاعت یزید رسیده است؟

وی با بیان اینکه روزه گرفتن، گریه برای امام حسین ع ،نماز خواندن و ظاهر دین باید باشد تاکید کرد: نباید به ظاهر اکتفا کرد باید باطن دین درست شود و فریاد امام حسین به این خاطر است که ولایت خدا که باطن دین است منحرف شده است.

امام جمعه همدان گفت: در این روزگار تقوا، توجه به باطن و توجه به شعار اصلی و فلسفه قیام امام حسین ع هم است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه تفکر حسین ع در تناقض با یزید و شمر و مستکبرین جهان است تصریح کرد:امام حسین ع در برابر تحریم آب بر روی اهل بیت مقاومت کرد و البته مذاکره هم می کرد اما مذاکره امام حسین جنبه هدایت گری لشکر دشمن را داشت.

نماینده ه ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فلسفه مذاکره هدف امام حسین ع هدایت بود خاطر نشان کرد: مذاکره امام حسین به معنای تسلیم و کوتاه آمدن از آرمانها و اصول مسلم امام نبوده است.

وی با اشاره به اتمام فرصت دو ماهه ایران به اتحادیه اروپا برای اجرای تعهداتش عنوان کرد: فردا قرار است که گام سوم که کاهش تعهدات ایران در برجام است توسط ایران برداشته شود، اروپایی ها مدت هاست که ایران را معطل کرده اند اما امیدواریم  که دولت با اقتدار گام سوم را بردارد.

امام جمعه همدان با اشاره به طرح موضوع  مذاکره  توسط آمریکایی ها  اظهار داشت: آمریکایی ها که امروز دم از مذاکره می زنند، مذاکره آنها به معنای تسلیم است و آمریکا به دنبال مذاکره منطقی و عقلایی نیست.

 

امام جمعه بهار: ما به اروپایی ها اعتماد نداریم

حجت الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه بهار  در خطبه های نماز جمعه واقعه عاشورا را درس ایستادگی در برابر تحریم  در حد تحریم آب بیان کرد وگفت: اگر ما بگوییم اباعبالله الحسین قیامش نوعی مذاکره با دشمنان اسلام بود در حق ایشان جفا کرده ایم؛ چرا که در این صورت به جنگ و شهادت ختم نمی شد.

وی ادامه داد: امام حسین در شب قبل از عاشورا با اصحاب خود اتمام حجت کرد و به آنها فرصت داد که از ایشان جدا شوند.

حجت الاسلام ارزنده در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آداب عزاداری گفت: مداح ها بدانند چه می خوانند و مطلبی که بیان می شود منبع داشته باشد.

وی با اشاره به الگوبرداری برخی مداحان از بعضی آهنگ ها گفت: نباید خلوص عزاداری و مداحی ها با تقلید و الگوبرداری از بعضی اهنگ ها از بین برود، چرا که مداحی و مضمون آن باید انسان ساز باشد.

امام جمعه بهار گفت: در صورت ذبح گوسفندان در کنار خیابان هماهنگ کنید که زودتر این نجاست برطرف شود تا زیر پای سینه زن ها و عزاداران نجس نشود چرا که این دستجات عزاداری به مساجد ختم می شود و باعث نجاست مساجد می شود.

وی با اشاره به مهلت 60 روزه ایران به اروپا گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند که ما به اینها اعتماد نداریم، قطعا در شصت روز آینده هم هیچ اتفاقی نمی افتد.

امام جمعه شهرستان بهار گفت: در این شرایط بهترین عمل این است که انرژی هسته ای را از حالت مطالعاتی به فاز صنعتی و تولید ببرند تا ببینند که دشمن چگونه سر تعظیم در برابر ایران فرود می آورد.

وی با اشاره به عملکرد رییس قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: من به عنوان یک طلبه کوچک به نمایندگی از همه مردم شهر بهار به همراه این مردم اعلام می کنیم که بدان با تمام وجود از حرکتی که آغاز کردید حمایت می کنیم.

 

امام جمعه رزن: ملت ایران تن به ذلت نخواهند داد/سینمای کشور در خصوص عاشورا تولیدات بیشتر و قوی تری داشته باشد

حجت الاسلام عبدالعظیم مولازاده، امام جمعه رزن  با اشاره به برگزاری عزاداری ها در سطح شهرستان  ادامه داد:نکند به نام دین به دیگران ظلم کنیم ،به نام دین دروغ بگوییم،غیبت کنیم و هدف امام حسین را  نشناسیم و هنوز هم در گمراهی طاغوت به سر ببریم.

وی افزود:مجالس باید مجالس معرفت حسینی و شناخت حق باشد.

امام جمعه رزن اظهار کرد:نورانیتی که حسین (ع) ایجاد میکند ظاهری نیست و در دل جای می‌گیرد و چون در دل جای دارد ماندگار است.

وی با تصریح بر اینکه باید از این مجالس نورانیت حقیقی و واقعی ایجاد شود افزود:یاران باوفایش دارای نورانیت باطنی و حقیقی شدند و این حقیقتی جاودانه شد.

حجت الاسلام مولازاده  مطرح شدن دوباره  بحث مذاکره را موجب امیدواری مجدد آمریکا عنوان کرد و گفت: وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای گفته است که ما به دنبال عادی کردن ایران هستیم.این یعنی پایمالمال کردن خون شهدا،ذلیل کردن اقتدار شهدای عزیزمان و از دست دادن اقتدار منطقه ای که به مدد خون شهدا به دست آمده است که البته هیچگاه این مردم به چنین در خواستی تن نخواهند داد.

امام جمعه رزن با در خواست از حوزه ی سینمای کشور برای تولید آثار بیشتری  در خصوص عاشورا و قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد:سینما و تلویزیون ما بایستی آثار بیشتر و قوی تری در خصوص این اتفاق عظیم و ماندگار تاریخ تولید و خلق کند.

 

امام جمعه قهاوند: چه معنایی دارد دوباره دم از مذاکره بزنیم

حجت الاسلام حسین محققی، امام جمعه قهاوند در خطبه های نماز جمعه قهاوند گفت: با بررسی اجمالی اوضاع اقتصادی ، امنیتی و روانی سال گذشته و۶ماهه اول سال۹۸ به این نتیجه می رسیم که اوضاع نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است.

وی گفت: امسال برخلاف سال گذشته نه از تاثیر فشار سنگین اقتصادی و روانی سال گذشته خبری هست نه قیمت ارز وکالا و مایحتاج مردم مثل قبل رشد عجیب و غریب  را تجربه می کند .

امام جمعه قهاوند بیان داشت: نه اعتراضات وتجمعات سال گذشته را به آن شدت می بینیم نه حالت ناامیدی سابق وجود دارد و نه انفعال مسئولان و مدیران مثل سابق است

وی ادامه داد: امسال برخلاف سال گذشته که  پمپئو ۱۲شرط برای مذاکره می گذاشت و آل سعود که می خواست جنگ را به داخل ایران بکشاند  اراده جمهوری اسلامی براوضاع  و شرایط حاکم است.

حجت الاسلام محققی بیان کرد: الان حتی با زدن پهپاد  و توقیف کشتی آمریکا وانگلیس شاهد تثبیت و رشد منفی درقیمت ها هستیم.

وی افزود: در حالی که شرایط هر روز دارد بهتر می شود و یک آرامشی بر اقتصاد و بازار و افکار مردم حاکم شده است و چه معنایی دارد که دوباره دم از مذاکره زده شود و فرافکنی وحاشیه سازی صورت بگیرد.

 

امام جمعه تویسرکان: اجتماع عزاداران حسینی در تویسرکان با شکوه و آبرومند برگزار شد/محرم فرصتی مناسب برای تهذیب نفس

حجت الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان در خطبه های نماز جمعه این هفته در تویسرکان، با قدردانی و تشکر ویژه از بانیان برگزار کننده اجتماع بزرگ مردمی در تویسرکان، گفت: به یاری خدا دوم محرم اجتماع حسینیان را مردم شریف این شهرستان با شکوه تمام و آبرومند برگزار کردند.

وی اظهار کرد: این اجتماع بزرگ نشان داد که می شود هر سال، نه یک روز بلکه دهه ابتدایی ماه محرم را همه عزاداران و هیئت ها در یک مکان گرد هم جمع شوند و با یکدیگر عزدارای کنند و شب های این ماه را هر هیئتی به با سبک و شیوه خودش به عزاداری بپردازد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان در ادامه با استناد به روایات و با اشاره به بهره مندی حداکثری از فرصت محرم برای خودسازی و تهذیب نفس، افزود: گریه برای امام حسین(ع)، زیارت ایشان، لعن برقاتلان سیدالشهداء(ع)، آرزوی در رکاب اباعبدالله بودن که همچون ثواب شهدای کربلا را دارد، محزون به حزن و شاد به شادی اهل بیت(ع) و اهتمام به محبت آنان زمینه ساز برخورداری از برترین های بهشت می شود.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه شور حسینی توجه و دیدگان جهان را متوجه آن حضرت می کند، تصریح کرد: اهتمام به رعایت فرهنگ دینی و مسیر حسینی مسئله ای که باید در هر لحظه به آن توجه ای خاص داشت.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت محرم بهره مندی لازم در مکتب حسینی را برای خود فراهم سازیم، افزود: روزی سیدالشهداء(ع) و یارانش را تحریم کردند و امروز دشمن اسلام ما را، این نکته تاریخی است که دشمنان اسلام  در طول تاریخ از هیچ جنایتی علیه مسلمانان کوتاهی نکرده و نمی کند.

امام جمعه تویسرکان همچنین عنوان کرد: می گفتند برجام رد برد است و با امضای برجام، تحریم ها یک جا برداشته می شود، اما در عمل همه مشاهده کردیم که طرف مقابل نه تنها به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبود، بلکه بر تحریم ها هم افزود و امروز اروپایی هم حتی حاضر نیستند تنها به یک تعهد از ۱۱ تعهد خود عمل کنند.

حجت الاسلام موحدی تأکید کرد: آنچه تجربه به ملت ایران ثابت کرده این است که اگر دشمنان از ما غلظت و درشتی ببینند و نه انفعال و نرمش، بی تردید ما را در موضع تحقیر قرار نمی دهند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: آنچه که زمینه ساز آزادسازی نفتکش کشور ما شد، مقاومت و برخورد با نفتکش خطاکار انگلیسی و شکار پهپاد امریکایی بود.

 

امام جمعه نهاوند: پیام عاشورا مبارزه با ظلم و احیای امر به معروف است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: امام حسین(ع) با هدف احیای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی اظهار داشت: حادثه عاشورا درس‌هایی از ایثار، شهادت، از خودگذشتگی و عمل به واجبات در سخت ترین شرایط را داشت که باید این درس ها را فرا بگیریم و ترویج دهیم.

امام جمعه نهاوند افزود: جامعه امروز تشنه درس ها و مفاهیم پر بار عاشورا است و نسل جوان را باید با فرهنگ های قیام عاشورا بیش از گذشته آشنا کنیم.

وی بیان داشت: مبارزه با ظلم  و ستم، حمایت از مظلوم، احیای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف قیام عاشورا بود.

مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها به تهدیدها و توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: ملت ایران با مقاومت و با تکیه بر درس های عاشورا در مقابل ظلم می ایستد و هرگز ذلت نمی پذیرد.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: با تکیه بر توانمندی ها و نیروهای بومی می توان خیلی از مشکلات را حل کرد و دشمن را نا امید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار