26. مرداد 1398 - 23:42   |   کد مطلب: 23451
همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی طی نشستی از آزادگان شهرستان اسدآباد در سالن اجتماعات فرمانداری تجلیل شد.

به گزارش شبنم ها، 

به نقل از عصر همدان؛ ظهر امروزدر نشست آزادگان شهرستان اسدآیاد، آزادگان از زمان اسارت و خاطراتی تلخ و شیرینی از آن دوران پرداختند؛ هر کدام از آنان یک سال تا ۴ سال را در اسارت گذرانده بودند.

یکی می‌گفت که یک روز از جنگ گذشته بود که به اسارت رفته و تا پایان جنگ هم در اسارت بوده است، دیگری می گفت ۲ سال در اسارت بودم و تمام ده ناخون انگشتانم را کشیدند.

یکی میگفت که تازه ازدواج کرده بودم که به اسارت رفتم و بعداز ماهها نامه ای به خانواده ام دادم که معلوم نیست چند سال در این جا بمانیم و یا شاید دیگر برنگردم و همسر منتظرم نماند که البته در انتظارم مانده بود.

آزادگان پای انقلاب بمانند

در ادامه این نشست امام جمعه اسدآباد با یاداوری رشادت و ایثار آزادگان در دوران اسارت، از رزمنده ای سخن گفت که حاضر نشده بود با خبرنگار بی حجاب مصاحبه کند.

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد گفت: آزادگان همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس سرافرازانه جنگیدند و در اسارت ایستادگی کردند، امروز هم باید پای انقلاب در دوران جنگ رسانه ای و نرم بمانند و از آن دفاع کنند.

حضور آزادگان در انتخابات و راهپیمایی ها همراه با عقیده و اعتقاد
وی حضور آزادگان را در انتخابات، راهپیمایی ها، دفاع از حق، همراه با عقیده مهم دانست و گفت: امروز نمیتوان بی ولایت به حضرت صاحب الزمان عج وصل شد و شما آزادگان راه خوب را انتخاب کردید و باید امروز هم ادامه دهند این راه ولایت باشید.

تاریخ ایستادگی آزادگان را فراموش نخواهد کرد
فرماندار شهرستان اسدآباد غیرت و مقاومت آزادگان را در اقتدار و امنیت امروز مهم خواند و اظهار کرد: با وجود اینکه آزاده ها سختی و زجرهای زیادی را متحمل شدند، اما امروز افتخارات را برای جامعه و کشور اسلامی رقم زدند.

مجید درویشی با بیان اینکه ما هرچه داریم از خون شهدا و برکت وجود آزادگان است، گفت: تاریخ ایستادگی شما آزادگان را فراموش نخواهد کرد و باید آزاده ها را به مدارس دعوت کرد تا با بازگویی خاطرات شان جنگ را برای نسل آیندگان منتقل کنند.

نصب نام و عکس و زمان اسارت آزدگان بر سر درب کوچه 
وی گفت: در جلسه ایثار و شهادت مصوب کردیم که بر سر هر کوچه ای که آزاده هست، بنری را از نام، عکس ، زمان اسارت آن ازاده نصب کنند تا کار فرهنگی انجام شود و هم نسل آینده بدانند که چه کسانی در امنیت آنان نقش داشته است.

فرماندار شهرستان اسدآباد آزادگان را برگی از تقویم افتخارات شهرستان خواند و گفت: آزادگان تنها متعلق به خود نیستندو نباید از نصب بنری از عکس و نامشان بر سر کوچه ممانعت کنند چراکه این کوچکترین کار ما است که آنان را به دیگران بشناسانیم.

در پایان از آزدگان با دادن هدیه ای تجلیل شد.
انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار