24. مرداد 1398 - 20:13   |   کد مطلب: 23433
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سوانح رانندگی در همدان سیر نزولی دارد،گفت: به زودی اورژانس ریلی در همدان راه اندازی می شود.

به گزارش شبنم ها،،حبیب معصومی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سوانح رانندگی در همدان سیر نزولی دارد، گفت: سال ۹۶ در سوانح این استان ۵۰۵ تن جان باختند که این آمار در سال گذشته با ۱۴ درصد کاهش به ۴۳۴ نفر رسید.

او با اشاره به نقاط حادثه خیز استان همدان، اضافه کرد: ۱۲ کیلومتر از سه راهی ویان تا کبودراهنگ ۱۸ تصادف در یکسال رخ داده که منجر به مصدومیت ۶۰ تن و فوت ۱۲ شهروند شده که بیشترین سوانح این محور واژگونی در پیچ شاوه است.

معصومی علاوه بر همکاری تمامی نهاد‌های مسئول برای رفع نقاط حادثه خیز با اجرای طرح‌های عمرانی و نصب علائم، کاهش سوانح رانندگی را مستلزم تغییر رفتار ترافیکی دانست.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۴۶ درصد مصدومان سوانح رانندگی در بیمارستان و پنج درصد هنگام انتقال به مرکز درمانی فوت می‌کنند.

او  بیان کرد: در صورت بروز جمود نعشی فرد سانحه دیده دیگر توسط اورژانس منتقل نمی‌شود، اما در سایر موارد حتی در صورت کمترین امکان احیای مجدد، مصدومان توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شوند.

معصومی با بیان اینکه دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی آسان شده است، افزود: در کشور‌های خارجی همراه با آمبولانس پزشک بر بالین مصدوم ترافیکی حضور می‌یابد، اما در ایران، افراد حاضر در آمبولانس‌ها به فکر انتقال سریع آن به بیمارستان هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۸ تن امسال در این استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این آمار مساوی با یکساله ۹۷ است.

او با بیان اینکه بسیاری از محیط‌هایی ناشناخته مناسب شنا نیست، گفت: بیشتر غرق شدگی‌های امسال در مناطق غیر دریایی از جمله رودخانه، استخر و سد رخ داده است.

معصومی درباره اورژانس هوایی همدان نیز بیان کرد: اورژانس هوایی این استان از ۱۸ مرداد وارد ششمین سال فعالیت شد که در پنج سال گذشته ۲۸۴ ماموریت انجام داده و ۳۴۸ بیمار و مصدوم جابجا کرده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: بیشتر مصدومان منتقل شده توسط اورژانس مربوط به سقوط از ارتفاع، حوادث جاده ای، سکته قلبی و مغزی بوده است.

معصومی ادامه داد: ۹۶ درصد ماموریت‌های اورژانس داخل استان و چهار درصد خارج استان بوده و شهرستان فامنین با ۲۲ درصد رتبه اول ماموریت‌ها را دارد.

او اضافه کرد: ۶۲ درصد ماموریت‌ها برای امداد رسانی به مصدومان سوانح جاده‌ای و مابقی برای حوادث غیر تصادفی بوده و ۶۸ درصد ماموریت‌ها بین مراکز، ۳۲ درصد ماموریت ۱۱۵ بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۶۰ نقطه حادثه خیز و نیازمند به احداث پد فرود بالگرد توسط تیمی بررسی، مشخص و تایید شده است.

معصومی درباره اورژانس ریلی توضیح داد: نحوه برقراری ارتباط بین اورژانس و قطار، برگزاری تمرین مشترک دورمیزی، احداث پد فرود بالگرد در کنار قطار، ایجاد راه دسترسی زمینی به محل احتمالی بروز حادثه، درخواست نقشه راه آهن به منظور بررسی نقاط حادثه خیز و نقاط کور آنتن دهی و ساعت حرکت قطار مورد ارزیابی قرار گرفته است تا در صورت بروز حوادث آمادگی برای سرویس دهی باشد.

او گفت: در تفاهم نامه‌ای بین اورژانس و راه آهن کشور مقرر شد ۱۵ واگن اورژانس طراحی و یک واگن تحویل همدان شود که این اقدام صورت گرفته است .

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تحویل یک واگن بیمارستان سیار، افزود: این استان دارای ۵۷ پایگاه شهری، جاده‌ای و هوایی است که سه مورد در هفته دولت افتتاح و سه پایگاه دیگر در صورت تامین اعتبار تا پایان سال در آزاد راه همدان - ساوه، روستای «آب مشکین» کبودراهنگ و روستای «جربانلو» رزن راه اندازی می‌شود.

معصومی با بیان اینکه ۵۶ دستگاه آمبولانس جدید از سال ۹۲ تاکنون به ناوگان همدان اضافه شده  است، گفت: همچنین ۱۷ دستگاه آمبولانس بنز  از گمرک ترخیص و تحویل همدان  خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار