10. مرداد 1398 - 10:19   |   کد مطلب: 23311
مریم بربط بانوی شایسته جودوکار همدانی است که توانست برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیای جوانان نایب قهرمان شود و افتخار دیگری در کارنامه این رشته قهرمان پرور ثبت کند .

به گزارش شبنم ها، به نقل از عصر همدان؛ مدالهای های پی در پی مریم بربط جودوکار تاریخ ساز همدانی نشان از خوش تکنیک بودن و آمادگی بالای این ورزشکار همدانی است

دراین رابطه کبری کرمی مربی پیشکسوت جودو و مربی مریم بربط  با اعلام خبر کسب مدال نقره این ورزشکار در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در گفتگو با خبرنگار ما گفت؛ مریم بربط در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی کشور چین تایپه برگزار  و شامگاه سه شنبه به پایان رسید توانست مقام نایب قهرمانی را کسب کند.

وی ادامه داد؛ در این مسابقات مریم با حریف های هند و چین به رقابت پرداخت که هر دو رقیب را ضربه فنی کرد و حرکتی را که زمان آن ۴ دقیقه بود توانست در ۳ دقیقه به پایان ببرد و حریف را مغلوب کند که این نشان از آمادگی بدنی و سطح بالای مهارت وی است .

کرمی عنوان کرد؛حریف بعدی مریم از قزاق بود که به علت آسیب دیدگی که در مسابقات داشت مغلوب او شد و نایب قهرمانی را کسب کرد .

این مربی همدانی ادامه داد؛ مریم امسال برای طلا خود را آماده کرده بود و سطح مسابقات بسیار بالا بود و اکثر ورزشکارانی که با میزبان رقابت کردند مغلوب شدند اما بربط توانست حریف چینی خود را مغلوب کند .

 

مریم بربط همیشه اولین ها را برای ایران به ارمغان آورده

کرمی افزود؛ برد بربط نشان از توانمندی و آمادگی خوب و خوش تکنیک بودن این جودوکار همدانی است و جزو بانوانی است که همیشه اولین ها را برای ایران به ارمغان آورده است .

مربی همدانی گفت ؛ در سال ۲۰۱۸ دو مدال در لبنان و ازبکستان کسب کرد و در سال ۲۰۱۷ اولین مدال نقره را در نوجوانان برای ایران به ارمغان آورد که تا بحال هم کسی نتوانسته آن را کسب کند .

 

اعتقادات قوی این ورزشکار همدانی مهمترین عامل موفقیت وی است

کرمی اعتقادات قوی بربط و پشتکار وی را عامل موفقیت دانست و گفت؛ در ماه مبارک رمضان شب تا صبح تمرین داشت و روزها که روزه بود به استراحت می پرداخت .

گفتنی است ؛ مسابقات جودو قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در رده سنی جوانان و در بخش بانوان با حضور ۷۸ ورزشکار از ۲۳ کشور برگزار شد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار