21. تير 1398 - 16:42   |   کد مطلب: 23146
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: حجاب باعث عزت زنان و عامل همدلی آن‌ها می‌شود به شرطی که انسان به عالم نگاه صحیحی داشته باشد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان در جمع نمازگزاران این شهر در حسینیه امام خمینی (ره) گفت: در زمان رضاشاه با اجبار حجاب را نشانه رفتند تا آن را نابود کنند و امروز همان نسل بنای کشف حجاب دارند و با اتکا به فضای مجازی و ترویج فرهنگی غربی به دنبال کمرنگ کردن حجاب و بعد هم نابودی آن هستند.

وی با بیان اینکه حجاب باعث عزت زنان و عامل همدلی آن‌ها می‌شود به شرطی که انسان به عالم نگاه صحیحی داشته باشد، افزود: باید از برگزاری همایش حجاب و عفاف در همدان، تقدیر کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن از پوشش خاص برخی از بانوان سوء استفاده نکنند، زیرا اکثریت آن‌ها دل در گرو انقلاب و سرزمین‌شان دارند تصریح کرد: مسؤولان در نظارت بر بازار پوشاک با دقت بیشتری عمل کنند، زیرا نباید برخی از البسه عرضه شود.

وی در ادامه به هفته مالیات نیز اشاره کرد و افزود: پرداخت مالیات یکی از وظایف و شرعی ماست، مراجع عظام نیز فرار مالیات را درست نمی‌دانند بنابراین بر همه شهروندان لازم است از قوانین مالیاتی اطلاع کافی داشته باشند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه ما یکی از کشور‌های پرمصرف مواد پلاستیکی است تصریح کرد: روزانه ۴۲۰ تن زباله در همدان تولید می‌شود که نشان از مصرف‌گرا بودن ما دارد.

وی در ادامه افزود: ۲۰ تن آن نایلکس و مواد پلاستیکی است که اثرات زیست محیطی مخربی دارد و تجزیه آن ۴۰۰ سال طول می‌کشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مصرف مواد پلاستیکی نشانه تمدن نیست ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا باید صورت گیرد و همه باید در این اتفاق شرکت کنند.

آیت الله شعبانی به سالروز تشکیل شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد شورای نگهبان مورد تأیید امام خمینی (ره) بود چراکه این شورا تطابق مصوبات با اسلام را بر عهده دارد و نظارت استصوابی را محقق می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نباید تضعیف شود اظهار کرد: آنجا که نظارت شورای نگهبان رخ داده ما عملکرد بهتری داشتیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار