20. تير 1398 - 10:53   |   کد مطلب: 23144
یکی از خادمین حرم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران گفت: رسالت خبرنگزاری ها مانند انبیاست و نقش تربیتی و فرهنگی آنها در جامعه بسیار مهم است هر خبرنگار می تواند یک مبلغ فرهنگ رضوی باشد.

به گزارش شبنم ها، 

 در دهه کرامت، کاروان زیر سایه خورشید با اهتزار پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در شهرها و استانهای کشور فضای معنوی حرم آن حضرت را برای مردم کشور تداعی میکنند. خادمان حرم آقا پرچم متبرک حرم را به عنوان تحفه ای معنوی برای مردم همدان آورده اند تا پلی باشد میان دلهای مردم و امام رئوفشان.
صبح امروز خادمان حرم امام رضا و پرچم مزین به نام ان حضرت در جمع خبرنگاران استان همدان حاضر شدند. جمعی که این بار به جای اینکه خبری باشد معنوی بود.
سید حسن محتشم نیا خادم بارگاه امام رضا با خبرنگاران به صحبت نشست و از کم رنگ بودن نقش پایگاههای خبری در اطلاع رسانی برنامه های کاروان زیر سایه خورشید گلایه کرد.
محتشمی گفت: ما باید از فرصت ها نهایت بهره را ببریم. امام رضا ع تنها امام معصومی است که در ایران داریم و باید هرچه در توان داریم برای این جریان فرهنگی بگذاریم تا مردم از آمدن کاروان خورشید مطلع شوند و برکات معنوی آن استفاده کنند.

به گفته خادمان آقا گروههای اعزامی از حرم امام رضا به دیدار محرومین و نخبگان و صنعتگران و ایثارگران و مردم دورترین روستاها میروند تا در این سفر تحفه های معنویت و خلوص را به مردم بدهند.

محتشمی از لحظه های ناب این سفر معنوی گفت. از اشکهایی که با منقلب شدن دلها و پس از ایجاد ارتباط قلبی بر چهره ها جاری میشود. از سفرهایی که مثل یک باع بهشت اند و همه رنگها و همه سلایق در آنها هستند و محصول آنها معنوی است .

خادم اعزامی با کاروان زیر سایه خورشید گفت در هر سفر خاطرات معنوی خاصی رقم  می خورد و فرقی ندارد  لحظه های جشن و شادی مانند  جشن های ازدواج باشد یا  دیدار با زندانیان .

محتشمی خبرنگاران را مخاطب قرار داد و گفت: رسالت خبرگزاری ها هم مانند انبیا، پیام رسانی ست و خبرگزاری ها نقش تربیتی و فرهنگی دارند که رسالت بسیار سنگینی است . همانطور که میبینیم یک خبر کذب می تواند کل جامعه را بر هم بریزد

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید خبرنگاران را به پوشش حداکثری برنامه های این سفرها دعوت کرد و کفت: هر خبرنگار یک مبلغ فرهنگ رضوی است . در مناطق مختلف مردم با شوق به استقبال می آمدند و ارتباط میگرفتند و این بهانه ای برای بیدارشدن و رسیدن معنویت است.

صحبت از خاطرات سفر به همدان شد. محتشمی از لحظات ناب اهتزاز پرچم در پارک و تاثیری که بر روی افراد حاضر در پارک گذاشته بود سخن گفت .از اینکه  خداوند با لطف خود زمینه رشد و تعالی افراد را به هر بهانه ای فراهم میکند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار