11. خرداد 1398 - 8:33   |   کد مطلب: 22919
معاون آموزش ابتدایی گفت: تکالیف مهارت محور جایگزین بی‌کاری دانش‌آموزان نیست و آن‌ها مهارت‌های زندگی را در کنار خانواده تمرین می‌کنند.

به گزارش شبنم ها به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

درباره بازخورد‌های حاصل از اجرای طرح تکالیف مهارت محور اظهار کرد: با توجه به اجرای این طرح بازخورد‌های مثبتی از سوی دانش‌آموزان دریافت کردیم و آن‌ها به جای حل چند مسئله از روی کاغذ به تمرین مهارت‌های زندگی پرداخته‌اند.
 
وی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه از دستاورد‌های دانش آموزان در طرح اجرای تکالیف مهارت محور داشتیم و مشاهده شد معلم‌ها برنامه‌های خلاقانه‌ای در چارچوب برنامه درس برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند.
 
معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در مدارس با تراکم دانش‌آموزی بالا طرح تکالیف مهارت محور اجرا شده است یا خیر گفت: براساس بازخورد‌هایی که از اجرای این طرح گرفتیم برخی از معلمان علاقه‌مند در کلاس‌های با تراکم جمعیتی بالا هم این طرح را اجرا کرده‌اند.
 
حکیم‌زاده تصریح کرد: این طرح امسال هم اجرا می‌شود و قصد داریم کلاس‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و هرچه آمادگی معلمان در این طرح بیشتر باشد می‌توانیم دستاورد‌های بهتری را داشته باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه تکالیف مهارت محور به هیچ عنوان به معنای بی‌کاری دانش‌آموز نیست، تصریح کرد: اتفاقا در این فرایند دانش آموز به حل چند مسئله روی کاغذ اکتفا نکرده و در کنار خانواده به تمرین مسئولیت پذیری و آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازد همچنین به دلیل آنکه خودش باید فعالیت‌هایی را انجام دهد بسیار مشتاقانه و هدفمند آن‌ها را دنبال می‌کند.
 
معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بین اجرای طرح تکالیف مهارت محور و جلوگیری از تکرار پایه ارتباطی وجود دارد یا خیر، گفت: امسال سعی کردیم در تعدادی از مدارس این طرح را اجرا کنیم و هنوز برای بررسی چنین متغییر‌هایی زود است.

تراکم کلاس‌های درس دوره ابتدایی

حکیم‌زاده درباره تراکم کلاس‌های درس برای دوره ابتدایی گفت: طبق نشانگر‌های ارزیابی شورای عالی آموزش و پرورش تراکم مطلوب در کلاس‌های درس حداقل ۲۰ و حداکثر ۲۶ دانش آموز است، اما با توجه به کمبود معلم و فضای فیزیکی که وجود دارد متاسفانه فاصله زیادی تا تراکم مطلوب داریم.
 
وی تصریح کرد: برای بهبود این شرایط مستلزم همکاری سازمان‌های بیرونی هستیم تا حداقل استاندارد را مطابق سند تحول بنیادین در کلاس‌های درس برقرار کنیم.
 
معاون آموزش ابتدایی درباره تراکم کلاس‌های درس برای سال آینده اظهار کرد: در این مورد مرکز نیروی انسانی اطلاعات دقیق تری دارد، اما آنچه درخواست داریم حداقل امکانات را داشته باشیم تا شرایط از سال گذشته بدتر نشود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار