27. ارديبهشت 1398 - 16:52   |   کد مطلب: 22835
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه مسببان مشکلات اقتصادی امروز کشور، برای فرار از پاسخگویی مردم را از جنگ می‌ترسانند، گفت: متأسفانه در کشور هستند مدیرانی که تفکر غربی و لیبرالی دارند و سرباز غرب محسوب می شوند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به ایاتی از سوره ال عمران اظهار داشت: صاحبان عقل افرادی هستند که همه هستی را نشانه های قدرت و وجود خالق هستی می دانند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم انسان های عاقل را کسانی می داند که در همه ساعات و حالات زندگی به یاد پروردگارعالم هستند و لحظه ای از او غافل نیستند، افزود: انسان بیهوده آفریده نشده و نباید این عمر خود را همچون کودکان به بازی سپری کند و بداند ابدیتی و حساب و کتابی سخت در پیش است.

مسببان و عاملان مشکلات اقتصادی امروز برای فرار از پاسخگویی مردم را از جنگ می‌ترسانند

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه مسببان و عاملان مشکلات اقتصادی مردم را از جنگ می‌ترسانند تا نگاه‌ها معطوف به آنها نشود، گفت: متأسفانه در کشور هستند مدیرانی که تفکر غربی و لیبرالی دارند و سرباز غرب هستند.

دشمن به سبب توانا موشکی و نفوذ ایران در  منطقه‌ از جنگ با ایران رویگردان است

وی با اشاره به اینکه آمریکا از نظر اقتصادی و منطقه‌ای  شرایط جنگ را ندارد اما برخی از جریانات سیاسی در داخل قصد دارند با اطلاعات اشتباه مردم را بترسانند گفت: دشمن توانایی موشکی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی را می‌داند و به خوبی واقف است که ایران، عراق و افغانستان و عربستان نیست.

امام جمعه همدان اظهار داشت: اگر بخواهیم با غرب مذاکره کنیم باید در چهار مورد هسته‎ای، موشکی، حقوق بشر و نفوذ منطقه‌ای صحبت کنیم که البته هر یک از آنها دارای تحلیل خاص خود است.

قرار بود برجام برد-برد باشد اما دشمن برد و ما باختیم/امنیت کشور نباید فدای بازی های سیاسی شود

وی گفت: ما که در هسته‌ای مذاکره کردیم و به برجام رسیدیم، آمریکا هم از آن خارج شد در حالی که آژانس اعلام کرد که ایران پایبند بوده است اما واقعیت این است که  وقتی دشمن از توان انرژی هسته‌ای ایران خیالش راحت شد از آن خارج شد و در مذاکره برد- برد آنها بردند و امتیازی به ایران نرسید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امنیت ما قابل مذاکره نیست گفت: امنیت نباید قربانی سیاست‌بازی‌ها شود ضمن اینکه نخواهیم گذاشت امنیت کشور به خطر بیفتد.

وی با اشاره به اینکه مشکل آمریکا با ما این است که استقلال داریم و زیر بار ظلم نمی‌رویم اظهار کرد: نمی‌دانیم چه اتفاقی برای برخی از مسؤولان افتاده که نمی‌خواهند امروز حرف خدا را قبول کنند.

شعبانی با بیان اینکه دعوای ما با جریان استکبار بر سر خداست افزود: مشکل موشک، هسته‌ای و حقوق بشر هم هست، اما بحث اصلی سر اسلام و خداست ما می‌گوییم خدا هست او می‌گوید نیست.

شان و جایگاه علمی دانشگاه بوعلی حفظ شود

وی با اشاره به برخی اتفاقات روی داده در دانشگاه بوعلی و برخی از برنامه‌های غیر فرهنگی و غیر ارزشی تصریح کرد: دانشگاه محل کسب علم است و نباید شاهد بروز اتفاقاتی این چنینی در آن باشیم.

همدان دارای مدیران انقلابی و توانمندی است استفاده از نیروهای غیربومی تبدیل به مسئله نشود

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسؤولان به بحث انتصابات توجه بیشتر کنند ادامه داد: مسئولان کارآمد و انقلابی در استان وجود دارند و از خدمات آنها باید تقدیر کرد اما در انتصابات حساسیت‌هایی در جامعه ایجاد شده که مسؤولان باید مراقبت کنند.

قوانین مانع تولید اصلاح شود/ محرومیت ها در حواشی شهرها از مشکلات جدی است

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی‌ با خطر تعطیلی مواجه هستند خاطرنشان کرد: اگر تولیدی‌ها تعطیل شوند به بیکاری‌ها دامن زده می‌شود.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه قانون باید به نفع مردم و تولید باشد نه اینکه مانع ایجاد کند گفت: باید به رونق تولید کمک شود، در استان همدان مشکلات اقتصادی و بیکاری بسیاری داریم، مسؤولان به این موضوعات توجه کنند و سنگ بر سر راه تولید‌های نیندازند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار