26. ارديبهشت 1398 - 8:30   |   کد مطلب: 22828
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان از کشف تونل ۶۰ متری به سمت اثر تاریخی در رزن خبر داد.

به گزارش شبنم ها،

 محمدرضا حاجی عزیزی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان پیش از ظهر در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف تونل ۶۰ متری به سمت اثر تاریخی و کشف اشیاء تاریخی اظهار کرد: طی دو هفته گذشته ۹ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و قاچاقاشیای تاریخی و فلزیاب دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در پیگیری اخبار واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستا‌های شهرستان رزن، عوامل یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و اطمینان از صحت خبر، با اخذ مجوز قضایی به همراه عوامل نیروی انتظامی اقدام به بازرسی منزل مظنون می‌کنند که در پارکینگ منزل، حفاری به عمق ۳ متر مشاهده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان یادآور شد: انتهای این گودال تونلی به طول حدود ۶۰ متر به سمت یک اثر ثبتی که حدود ۳۰۰ متر با محل، فاصله داشت حفر شده و تا انتهای آن به شکل کاملاً حرفه‌ای سیم‌کشی و روشنایی نصب شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۳ نفر دستگیر شده‌اند بیان کرد: در بازرسی از منزل شخصی در اسدآباد نیز ۳ قلم اشیاء تاریخی از جمله یک قطعه مربوط به هزاره اول پیش از میلاد کشف شد.

حاجی عزیزی با تأکید بر اینکه همه متهمان برای برخورد قانونی تحویل مراجع قضایی شده‌اند تصریح کرد: در سه عملیات جداگانه نیز در همدان، ملایر و اسدآباد ۷ نفر در حین حفاری غیرمجاز دستگیر و یک دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار