20. ارديبهشت 1398 - 16:59   |   کد مطلب: 22794
امام جمعه همدان با بیان اینکه رئیس جمهور امریکا با اعلام تحریم‌های جدید به دنبال عملیات روانی علیه ملت ایران است، گفت: ما ملتی هستیم که به تعهدات خود عمل می‌کنیم اما دشمنان ما براساس فرموده قرآن کریم ظالم و عهد شکن هستند.

به گزارش شبنم ها، حجت الاسلام حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات بویژه در ماه رمضان اظهار داشت: رمضان ماه میهمانی خداوند متعال است که مومنین توفیق پیدا کرده اند بر سر این سفره الهی در کنار انبیاء و اولیاء بنشینند.

وی با بیان اینکه اگر در این ماه انسانی بدون عذر شرعی خود را از فیض عظیم روه داری محروم کند دچار خسرانی بزرگ شده است، گفت: مومنان در این ماه مبارک که حقیقتا ماه سرور و شادی هست باید با توبه بار سنگین گناه را برزمین بگذارند و خود را از این سختی رهایی بخشند.

شعبانی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که تاکید بر پرهیز از اعتماد به ظالمان میکند، افزود:در تفاسیر قرآن آمده اعتماد به ظالمان و مستکبران به میزان تمایل قلبی به آنهاست و نباید این اتفاق رخ دهد چراکه در این صورت آتش جهنم وعده داده شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان  با اشاره به اینکه قرآن تأکید می‌کند اگر تعهدی با مشرکین داشتید تا زمانی که دشمن به تعهد عمل کرد، شما هم عمل کنید در ادامه سخنانش گفت: دشمن در برجام نیز بدعهدی کرد و ما نتوانستیم از مزایای اقتصادی آن بهره‌ ببریم.

 

شعبانی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که به تعهدات خود عمل می‌کنیم و نگاهی انسانی و اسلامی به موضوعات داریم گفت:یک سال و نیم است که منتظر کانال مالی اروپا بودیم اگرچه مقام معظم رهبری فرمودند که اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان  با اشاره به اینکه این بیانیه جنبه تهدیدی دارد و اگر کشورهای عضو برجام طی 60 روز به مفاد این معاهده بین‌المللی عمل نکنند، ایران از آن خارج می‌شود افزود: این بیانیه از سوی دولت صادر نشده بلکه از سوی شورای عالی امنیت ملی است که نشاندهنده همصدایی همه کشور است و اینکه همه مسئولان در این زمینه وحدت دارند.

شعبانی با بیان اینکه تحریم‌هایی جدید آمریکا اثر اقتصادی بر ما ندارد چراکه از یک سال پیش شروع شده بود تصریح کرد: تحریم‌ها یک سال پیش اثر خود را نشان داده و امروز ترامپ به صورت صوری آنها را اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه اعلام تحریم‌ها توسط رئیس جمهور امریکا یک عملیات روانی است ادامه داد: برخی از مزدوران، مدیران لیبرال  و افراد خودفروخته در داخل  اگر چه کم هستند اما می‌خواهند که بازار را برهم بزنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر مدیریت داخلی به خوبی انجام شود، اثرات تحریم‌ها کاهش می‌یابد خاطرنشان کرد: مردم باید در این حوزه به خوبی ورود کنند تا این نقشه نیز خنثی شود، مردم نباید تقاضاهای بیش از نیاز را مطرح کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید حرمت روزه حفظ شود گفت: همه به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر تذکرات لازم را به روزه‌خواری‌های علنی ارائه دهند.

به گزارش تسنیم در پایان نماز جمعه امروز مردم مومن همدان با برگزاری راهپیمایی و باسر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و "هیهات منااذله" حمایت خود را از بیانیه شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار