13. ارديبهشت 1398 - 14:39   |   کد مطلب: 22754
یادواره شهدای فرهنگی استان همدان همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به یاد ۲۱۲ معلم شهید برگزار و از خانواده طلبه شهید "مصطفی قاسمی" تجلیل شد.

به گزارش شبنم ها،

 یادواره شهدای فرهنگی استان همدان همزمان با سالروز شهید استاد مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

این آیین به همت بسیج فرهنگیان همدان و به یاد 212 معلم شهید برگزار شده و سردار شادمانی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و سید محمّد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش میهمانان ویژه آن بودند.

در این یادواره از خانواده روحانی شهید مصطفی قاسمی که چند روز پیش به دست یکی از اشرار به شهادت رسید، تجلیل شد.

تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی سردار تقی بهمنی، سردار علیرضا حاجی بابایی، شهید حاج محمّد طالبیان و سردار محمدرضا فراهانی از دیگر بخش‌های مراسم بود.

ساده زیستی خصلت شهدا بود؛ همه دارایی سردار شهید بهمنی تنها یک دست لباس سربازی بود

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در این یادواره گفت: شهدا از راهیان راهشان، دوستان و هم‌رزمان و کوتاهی و قصور یا خدمت ما اطلاع دارند و می‌دانند در دنیا چه می‌گذرد..

علی شادمانی با اشاره به‌ خاطراتی از دوست و هم‌رزم خود معلم شهید سردار"تقی بهمنی" افزود: فرمانده عملیات سپاه پاسداران استان همدان بود، اما با یک دست لباس سربازی به جبهه آمد و ساده‌ترین غذا را می‌خورد.

وی تصریح کرد:  همه دارایی معلم شهید بهمنی پیش از شهادت تنها 2 هزار و 500 تومان بود که آن را به همسرش داد تا برای بچه‌های یک مدرسه در همدان کتابخانه بسازد و هرچه حقوق گرفت را در همان روستایی که معلمش بود، صرف کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش هم مهم‌ترین کارکرد آموزش و پرورش را هویت بخشی به دانش آموزان عنوان کرد و گفت: دشمن با نشانه گرفتن هویت ایرانی-اسلامی قصد دارد کاری کند که بین افراد ایرانی و آمریکایی از نظر رفتار و هویت تفاوتی نباشد.

سید محمّد بطحایی افزود: تنها راه سیطره زورگویان و استکبار بر یک جامعه تغییر هویت آن‌هاست و سند 2030 هم همین را دنبال می‌کند.

تربیت صحیح فرزندان در گرو توجه به معلمان است

نماینده ولی فقیه در استان همدان هم در این مراسم گفت: هرچند شهدا به ظاهر نیستند، اما مدیریت فرهنگی جامعه را بر عهده دارند و امروز بقای اسلام و فرهنگ اصیل اسلام مرهون خون‌های پاکی است که در طول تاریخ بر زمین ریخته است.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی افزود: معلم تربیت کننده قوه محرکه انسانیت در آموزش و پرورش است؛ بنابراین باید به معیشت معلمان توجه شود تا بتوانند با آرامش به کار خود بپردازند.

وی با اشاره به سند 2030 هم بیان کرد: در بدنه وزارت آموزش و پرورش افرادی وجود دارند که تفکراتشان با فضای عمومی آموزش و پرورش متفاوت است و گاه گزارش‌هایی از برخی شهرستان‌ها شنیده می‌شود که مخالف با نص صریح قرآن است.

ملتی که فرهنگ و اصالت دینی و تاریخی ندارد؛ مدیریت تربیتی خود را به غرب واگذار نمی‌کند و سند تحول بنیادین نمونه خوبی است که مطابق با آموزه‌های دینی بوده و امید است که عملیاتی شود.

استاندار همدان هم گفت: پیشرفت کشور در گرو دقت داشتن در کار تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان است و معلمان نقش مهمی در جامعه بر عهده دارند.

سید سعید شاهرخی افزود: اگر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسیده و 40 سال توانست توطئه‌های متعدد را پشت سر بگذارد؛ پس از توکل بر خداوند و وجود رهبر فرزانه انقلاب خون پاک شهداست که حرکت بزرگ انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

به گزارش تسنیم، در یادواره شهدای فرهنگی استان همدان، میثاق نامه فرهنگیان استان همدان با مقام معظم رهبری در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم رونمایی شد.

منبع تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار