7. بهمن 1397 - 14:27   |   کد مطلب: 22301
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: در سال ١٤٠٢ همدان پایتخت کتاب اسلامی می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

مجید فروتن،معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: سال ١٤٠٢ همدان به عنوان پایتخت کتاب اسلامی با شعار «همدان شهر همه‌دانایی است» خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال ٣٢٠ عنوان کتاب در استان همدان چاپ شده است و همدان پایتخت کتاب خواهد بود اظهار داشت: همدان جزو ١٠ استانی است که به صورت مستقل مجوز صادر می‌کند.

فروتن با اشاره به اینکه امسال ١٢٠ میلیون تومان کتاب خریداری شده و ٢٠٠ میلیون کتاب به کتابخانه و مراکز علمی اهدا شد خاطرنشان کرد: مطبوعات باید به پایتخت کتاب شدن همدان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ١١٥ ساله همدان از قاجار، پهلوی و دوران معاصر تدوین شده که به عنوان یک دستاورد است اضافه کرد: ١٨٠ عنوان نشریه تخصصی و عمومی در طول انقلاب در همدان چاپ شده و یکی از دستاوردهای انقلاب رقابت بازار مطبوعات بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری جشنواره جایزه ادبی استان خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی ٢٨ بهمن‌ماه به صورت استانی در اسدآباد برگزار می شود.

وی از برگزاری همایش شعر فاطمی در روز ١٧ بهمن همزمان با دهه فجر خبر داد و ابراز کرد: در برنامه صبای سرو نیز تجلیل از هنرمندان در دستور کار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار