26. دى 1397 - 17:10   |   کد مطلب: 22252
سرپرست اورژانس کشور گفت: اکنون در کل کشور و بر اساس برنامه‌ریزی مرحله بهره‌برداری از پایگا‌ه‌ هوایی امدادی ۴۱ پایگاه را به بهره‌برداری رساندیم و در مرحله دوم هم با تامین اعتبار به دنبال افزایش تعداد این پایگاه ها تا ۵۴ پایگاه هستیم.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

 ‌پیر‌حسین کولیوند ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه امداد هوایی فوریت‌های پزشکی در بیمارستان بعثت همدان اظهار داشت: امسال برای تامین پایگاه‌ هوایی اوژانس کشور250 میلیارد‌ تومان اختصاص دادیم اما برای سال آینده باید دید مجلس شورای اسلامی و با صلاحدید نمایندگان مردم در مجلس چه اعتباری را اختصاص خواهند داد.

وی تصریح کرد: اکنون در کل کشور و بر اساس برنامه‌ریزی مرحله بهره‌برداری از پایگا‌ه‌ هوایی امدادی 41 پایگاه را به بهره‌برداری رساندیم و در مرحله دوم هم با تامین اعتبار به دنبال افزایش تعداد این پایگاه ها تا 54 پایگاه هستیم.

بیشتر بخوانید

اورژانس هوایی در استان ایلام مستقر شد

نخستین ‌مرکز اورژانس هوایی گیلان در لاهیجان راه‌اندازی می‌شود

افتتاح چهلمین اورژانس هوایی کشور در شهرستان میانه+فیلم

سرپرست اورژانس کشور با تاکید بر اینکه تعدادی از بالگرد‌های مستقر در پایگاه امداد هوایی فوریت‌‌های پزشکی کشور تملیکی است(10 فروند) افزود: بقیه خدمات پروازی را در این حوزه با همکاری نهاد‌های نظامی و غیره در کشور تامین می‌کنیم. بالگرد‌ها فعلا توانایی ارائه امدادی فوریتی در روز را دارند و برای بالگرد‌های شب‌پرواز خدمات امدادی هم برنامه‌ریزی شده است.

کولیوند اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی فوریت‌های پزشکی تاکنون موفق به ارائه خدمات به 24 هزار مصدوم شدند که 65 درصد این مصدومان مستقیم به اتاق عمل منتقل شده‎‌اند.

وی افزود: برای افزایش خدمات در استان‌ها ی برفگیر و دارای یخبندان هم از خودرو‌های کمکدار(2 دیفرانسیل) به تعداد 400دستگاه تامین شده است که بخشی از این آمبولانس‌ها هم به استان همدان اختصاص داده شده است.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه اکنون 3 هزار‌پایگاه فوریت‌های پزشکی در کشور وجود دارد، افزود: در برنامه‌ریزی‌های پیش رو در پی دو برابر شدن تعداد این پایگاه‌های امدادی در کشور هستیم.

کولیوند گفت: تاثیر خدمات فوریت‌های پزشکی هوایی در برخی استان‌ها به قدری موثر بوده است که آمار مرگ‌و میر مادران باردار را 55 درصد کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان افزون بر پایگاه فوریت‌های پزشکی امداد هوایی یک پایگاه فعال امداد هوایی هم جمعیت هلال احمر استان همدان دارد که به هم‌افزایی توان خدمات امدادی و پزشکی استان همدان منجر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار