16. آذر 1397 - 16:11   |   کد مطلب: 22057
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه امروز رسالت جنبش دانشجویی مطالبه شفافیت است، گفت:مردم ما مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند اما تبعیض را برنمی‌تابند و این خارج از خط انقلاب است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

مرتضی جهانی‌مقدم ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: متأسفانه صدا و سیما و مسئولان توجه جدی به دانشجو ندارند.

وی افزود: هیئتهای اندیشه‌ورز دانش‌آموزی و دانشجویی و مشاوران را انتخاب می‌کنند فرصت برای حضور جوانان نیست و همچنان مسئولان پا به سن گذاشته در سمت‌های مدیریتی قرار دارند که این موضوع قطعاً  اشتباه است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه مسئولان به دانشجویان و جوانان به عنوان یک نیروی اجرایی با انگیزه نگاه کنند، تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس جوانان مدیریت را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید

ایلام| روز دانشجو نماد آزادگی و استکبارستیزی است

فارس| مشی ضد استکبار طبیعت جنبش‌های دانشجویی است

امام جمعه موقت تبریز: جنبش دانشجویی نباید زیر پرچم احزاب باشد

وی با اشاره به اینکه تنها برای حفظ ظاهر از جوانان در کرسی مشاوره استفاده می‌کنند، ادامه داد: چطور در زمان جنگ فرماندهی عملیات‌ها را جوانان بر عهده داشتند اما امروز نمی‌توانند؟

جهانی‌مقدم با بیان اینکه روز دانشجو روز استکبارستیزی است و نه‌تنها روز جشن گرفتن و شادی بدون محتوا، گفت: مسلمانان نمی‌تواند در خانه بنشیند و در مقابل کشته شدن کودکان در یمن، فاجعه در میانمار و قتل عام در سوریه بی‌تفاوت باشد . باید به مقابله با ظلم برویم و سکوت در مقابل با کودک‌کشان خلاف شرع است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه امروز باید تکلیف خود را با آمریکا روشن کنیم، اظهار داشت: نمی‌توانیم نسبت به اتفاقات جهان بی‌تفاوت باشیم و باید کارنامه سیاه ایالات متحده آمریکا را بررسی کنیم و به کشتارها و نسل‌کشی‌هایی که انجام داده است، بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه چگونه دولت آمریکا می‌تواند ادعای حقوق بشر داشته باشد، افزود: کودتای 28 مرداد، انهدام هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی، جنایات بی‌شمار در گوشه و کنار جهان توسط آمریکا صورت گرفته و هیچ یک از روسای جمهور نسبت به این اقدامات اظهار پشیمانی هم نکردند.

جهانی‌مقدم با بیان اینکه با زورگویی و تبعیض‌ها مقابله کنیم، تصریح کرد: مردم ما مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند اما تبعیض را برنمی‌تابند و این خارج از خط انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مستکبران خارجی باید با اشرافیت، مقابله کرد، ادامه داد: برخی مسؤلان آنقدر نسبت به یک مسئله بی‌تفاوتی نشان می‌دهند تا به یک استخوان لای زخم تبدیل می‌شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه باید مطالبه‌گری از مسؤولان برای مقابله با فساد را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم برای این انقلاب خون دادند و پای آن می‌ایستند، گفت: پاسخ مطالبه‌گری سکوت نیست و طبق شرع نمی‌شود مردم مطالبه کنند و مدیران پاسخ ندهند.

جهانی‌مقدم با بیان اینکه راه حل مشکلات و فسادها در جمهوری اسلامی شفافیت است، اظهار کرد: مردم باید شفافیت را مطالبه کنند و در آستانه انتخابات مجلس از نمایندگان بخواهند.

وی با اشاره به اینکه امروز مطالبه مردم شفافیت است، افزود: وقتی پاسخ داده نمی‌شود و با فساد برخورد نمی‌شود مردم گمان می‌کنند که همه مدیران مشکل دارند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه شفافیت در شهرداری و استانداری دنبال شود، تصریح کرد: همه کشورهای دنیا شفافیت را دنبال می‌کنند، ما چرا در مجلس نباید شفافیت داشته باشیم؟

وی با اشاره به اینکه نام و طرحی در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان امضا می‌شود اما در هنگام رأی گیری موفق نمی‌شود، ادامه داد: آیا این دورویی نیست آیا این مشکل برای جامعه ایجاد نمی‌کند؟ آیا در اذهان مردم بدبینی ایجاد نمی‌کند؟

جهانی‌مقدم با بیان اینکه مجلس امروز پیگر شفافیت مالی ما برای دنیا است، خاطرنشان کرد: اما رأی خود را شفاف نمی‌کنند که بیشتر به یک طنز می‌ماند بنابراین در انتخابات پیش رو از نمایندگاه بخواهید که شفافیت در مجلس را اجرا کنند و خواهان مواردی که در اختیارات آنان نیست، نباشیم.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار