15. آذر 1397 - 21:08   |   کد مطلب: 22056
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به‌طور میانگین ۳۰درصد از مدارس کشور نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

مهرالله رخشانی مهر شامگاه پنجشنبه در سفر یک‌روزه خود به اسدآباد، اظهار داشت: امروزه به‌ازاء هر دانش‌آموز در سطح کشور 5.2 مترمربع فضا در اختیار داریم و این در حالی است که پیش از انقلاب این میزان فضا به‌ازاء هر دانش‌آموز 1.5 مترمربع بوده است.

وی تصریح کرد: در طول 40 سال اخیر ساخت‌وساز و فضاهای ماندگار بسیار خوبی در کشور انجام شده که مرهون دوره‌های مختلف انقلاب بوده است.

بیشتر بخوانید

تهران| عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: اولویت نوسازی در بودجه 98 با مدارس مناطق محروم است

رئیس نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه دهه 60 یکی از دهه‌های مهم در پیک مدرسه‌سازی است، گفت: با تشکیل انجمن خیرین مدرسه‌ساز در سال 77، بسیاری از مدارس به‌کمک این خیران ساخته شد و در حال حاضر حدود 20 درصد از فضاهایی که در اختیار داریم به‌کمک خیران مدرسه‌ساز ساخته شده است.

رخشانی مهر با اعلام اینکه 30 درصد از مدارس موجود در کشور فرسوده هستند، گفت: در سال 82 در حدود 70 درصد از مدارس فرسوده بوده و تنها 30 درصد مقاوم بودند.

وی تصریح کرد: در طول برنامه پنجم و چهارم توسعه 4 میلیارد دلار از محل اعتبارات ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس تخصیص داده شد که این امر موجب مقاوم‌سازی 70 درصد مدارس شده و حال تنها 30 درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محدود بودن منابع گفت: برای تکمیل فضاهای آموزشی و مدارس به اعتبارات و خدمات خیرین و نقش‌آفرینی مردم نیازمندیم.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در سال 97 اعتباری افزون بر 650 میلیارد تومان توسط دولت برای پروژه‌های مشارکتی و خیرین مدرسه‌ساز تأمین اعتبار شده که این امر برای اولین بار اتفاق افتاده است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 98 نیز اتفاق خوبی در این رابطه افتاده و ردیف اعتباری خیران به مبلغ 1000 میلیارد تومان ارتقا و افزایش داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تأکید بر اینکه "فضاها و مدارس را در بحث نوسازی با توجه به محدود بودن منابع باید به‌خوبی بسازیم" گفت: در صورت عدم‌توجه به کیفیت ساخت در نوسازی مدارس و ساخت مدارس همواره باید در گردش ساخت‌وساز و تخریب باشیم که منابع این اجازه را به ما نمی‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار