13. آذر 1397 - 9:38   |   کد مطلب: 22043
جمعی از کاربران در تلاش هستند تا تجربیات خود درباره موضوع حجاب و حدود و نوع پوشش خود را با هشتگ #حجاب_بالندگی_است به اشتراک بگذارند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

عفت‌ و حیا، خصلتی‌ انسانی‌ است‌ که‌ همواره مورد پذیرش‌ تمامی‌ انسان ها در طول تاریخ بشری بوده و هست و ادیان‌ آسمانی‌بر این موضوع تاکید کرده‌اند. در دین اسلامی‌ هم بارها بر رعایت این اصل تأکید  شده‌ است. 

استاد مطهری‌، در حوزه  اندازه وابستگی‌ پوشش‌ با حجاب، بیان نمودند: "حیا و عفاف‌ از ویژگیهای‌ درونی‌ انسان‌ است‌ و حجاب‌ به‌ شکل‌ و قالب‌ و نوع‌ و چگونگی‌ پوشش‌ بر می‌گردد. تفاوت‌ باطن‌ و ظاهر یا روح‌ و جسد و یا گوهر و صدف‌ را می‌توان‌ به‌ عنوان‌ تمثیل‌ در این‌ زمینه‌ به‌ کار برد. به‌ گمان‌ ما اینها دو حقیقت‌ هستند و میزان‌ وابستگی‌ این‌ دو نیاز به‌ تأمل‌ دارد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف میان جوانان و خانواده های ایرانی موجب پیشگیری از بسیاری آسیب ها و معضلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی است"

امروز جمعی از کاربران فضای مجازی با هشتگ #حجاب_بالندگی_است  از تجربه‌های شخصی شان در انتخاب حدود حجاب خود نوشتند. این کاربران با انتشار پست‌هایی تاکید کردند حجاب محدودیت نبوده بلکه امکانی را فراهم کرده است تا آرامش را تجربه کنند. در ادامه نمونه‌ای از پست‌های منتشر شده با این هشتگ و نظرات شخصی این کاربران درباره حجاب را می‌توانید مشاهده کنید.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار