10. آذر 1397 - 9:18   |   کد مطلب: 22032
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان همدان از تحصیل بیش از۱۶ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی این استان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

محمد بداغی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان همدان بیان کرد: جلوگیری از ترک تحصیل، حمایت از دانش آموزان نیازمند و افزایش پوشش تحصیلی از اهداف مد نظر فعالیت مدارس شبانه روزی است که تاکنون موفقیت های خوبی بدست آورده است.

وی افزود: در قدیم مرسوم بود، دانش آموزان مناطق روستایی باید پای دار قالی و یا فعالیت های کارگری ادامه زندگی می دادند ولی به همت مردم خیر و مدرسه ساز و حامی مدارس شبانه روزی اکنون این رویه به ادامه تحصیل و کسب رتبه های پزشکی تغییر کرده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان همدان تأکید کرد: برخی از دانش آموزان مدارس شبانه روزی همچون حلقه های ضعیف یک رشته زنجیره تحصیلی می باشند که با کوچک ترین فشار ترک تحصیل خواهند کرد.

بداغی در ادامه به نقش تاثیرگذار خیرین مدرسه ساز در خصوص توان بخشی به این قشر در معرض ترک تحصیل پرداخت و افزود: باید به حمایت بیشتر و شناسایی استعداد مغفول مانده در مناطق محروم از طریق این مدارس بیشتر توجه شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان همدان با تشریح شرایط لازمه بهره مندی دانش آموزان از امکانات شبانه روزی مدارس اظهار کرد: دانش آموزان بی سرپرست، دانش آموزان بد سرپرست، دانش آموزان بدون پدر، دانش آموزانی که از توان اقتصادی مناسب برای ادامه تحصیل برخوردار نیستند و یا روستای آنها فاقد مدرسه است می توانند از امکانات و تسهیلات مدارس شبانه روزی بهره مند شوند.

بداغی افزود: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۱۰۹ دانش آموز در ۱۲۰مدرسه شبانه روزی در استان همدان مشغول تحصیل هستند.

وی  خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده در سال تحصیلی جاری تامین نیازهای دانش آموزان مدارس شبانه روزی بهتر از سال های گذشته در حال انجام است .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار