9. آذر 1397 - 18:22   |   کد مطلب: 22031
رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه درباره نحوه مدیریت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها هم نگرانی‌های داریم که نباید این کمیسیون به شکل‌های مختلف شهر را بفروشد،گفت: باید با ارائه طرحی به مجلس این کار متوقف شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

مرتضی الویری شامگاه پنجشنبه در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها در همدان اظهار داشت: اگر شوراهای شهر‌ها مصوبه‌ای دارند که توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است آن را به ما در شورای عالی استان‌ها اعلام کنند تا راه‌حل برای آن ارایه کنیم چون این موارد را بررسی کردیم و راهکار قانونی برای آن داریم.

وی افزود: یکی از مشکلات هم این است که در شورای عالی استا‌ن‌ها فقط می‌توانیم به شورای شهر‌ها بپردازیم اما شورای شهرستان و شورای بخش هم با مشکلاتی به لحاظ اعتباری برای انجام امور خود مواجه هستندکه باید منابع لازم برای آن دیده شود.

بیشتر بخوانید

مرتضی الویری در «دست خط» دلایل شهردار نشدن محسن هاشمی را افشا کرد/ ناطق نوری مخالف شهردار شدن آخوندی بود

وی گفت: درباره نحوه مدیریت کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها هم نگرانی‌های داریم که نباید این کمیسیون به شکل‌های مختلف شهر را بفروشد. باید طرحی را به مجلس ارایه کنیم که قوانین حاکم بر این کمیسیون به نحوی اصلاح شود که کمیسیون ماده صد در چارچوب آن با تخلف‌ها برخورد کند و اجازه بخشش یا دریافت جریمه به جای تخلف رخ داده را نداشته باشد و شهری فروشی به این شکل رخ ندهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: 20 درصد هزینه نگهداری و مدیریت شهر‌ها توسط دولت و بقیه توسط عوارض مردمی تامین می‌شود اما نیاز شهرداری در شرایط خیلی بیشتر از این موارد است. اگر می‌خواهیم که شهرداری توانایی نگهداری شهر را داشته باشد باید منابع کافی در اختیار داشته باشد. برای تامین این منابع هم باید از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های شهری استفاده کنیم.

الویری با یاد‌آوری اینکه منابع کلانی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد افزود: باید به بخش خصوصی در مدیریت شهر اعتماد کرد و از مشارکت این بخش در اجرای طرح‌های شهری برای حل مشکلات اعتباری شهرداری‌ها استفاده کرد. به این دلیل هم در شورای عالی استان‌ها به دنبال تهیه طرح هستیم که روند مشارکت قانونی بخش خصوصی را در این حوزه تسریع کنیم.

وی اظهار داشت: تغییر عنوان ارزش افزوده به مالیات هم از نگرانی‌ها دیگر بود که با همکاری نمایندگانی تا حدودی از آن برطرف شده است اما این نگرانی کلی که ممکن است این منابع مالی پایدار شهرداری‌ها از دست برود و در اختیار دولت قرار داده شود همچنان وجود دارد که باید تلاش کرد محقق نشود و انتظار داریم نمایندگان هم ما را کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار