11. آذر 1397 - 16:10   |   کد مطلب: 22027
دهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد همدان با سخنرانی راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» برگزار می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

دهمین یادواره 5 شقایق گمنام خاک‌سپاری شده در دانشگاه آزاد همدان، دوشنبه 12 آذر پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت فاطمةالزهرا(س) دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار می‌شود.

در این برنامه که با حضور مسئولان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم همراه است، "سید ابوالفضل کاظمی"، فرمانده گردان میثم و راوی کتاب "کوچه نقاش‌ها" به سخنرانی می‌پردازد و در ادامه مراسم، نوای زیبای "ابوذر بیوکافی" گرمابخش محفل می‌شود.

کتاب خواندنی «کوچه نقاش‌ها» روایت خاطرات کاظمی، ‌فرمانده گردان میثم در دوران جنگ تحمیلی و بیان تفاوت‌های سال‌های پیش و پس از انقلاب از نقاط قوت گفت‌وگو با کاظمی در این کتاب است.

دوران جوانی وی مقارن است با سال‌های مبارزه بر ضد رژیم طاغوت و پس از آن او 8 سال دفاع مقدس را تجربه می‌کند. هم‌رزمی او با شهید چمران و دو سال حضور در خاک کردستان از زیباترین و خواندنی‌ترین بخش‌های کتاب به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم، دانشگاه آزاد واحد همدان به عنوان نخستین دانشگاه استان همدان، افتخار میزبانی از شهدای گمنام دفاع مقدس را یافته و 10 سال پیش در 4 آبان 1387 مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، پیکر مطهر 5 شهید گمنام با تشییع باشکوه و به‌یادماندنی مردم در مرکز علمی به خاک سپرده شد.

دو سال بعد و در آستانه برگزاری کنگره امیران، سرداران، فرماندهان و 8 هزار شهید استان همدان، یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد رونمایی شد. این یادمان که زیبایی ویژه‌ای دارد، بنایی مکعب شکل متأثر از کعبه بوده که کتیبه‌های بالای آن، نمادی از پیشانی‌بند شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد همچون نگینی در فضای این مرکز آموزشی درخشیده و استادان، کارکنان و دانشجویان هر روز با گذر از کنار این بنا به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان هم به همراهی ریاست و سایر بخش‌ها، هر سال یادواره باشکوهی را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام خاک‌سپاری شده در دانشگاه برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار