9. آذر 1397 - 18:00   |   کد مطلب: 22024
یک متخصص طب سنتی گفت: استفاده ازظروف مسی ولو اینکه با قلع سفید شده باشند، با آزاد کردن مقداری یون مس در غذا برای برقراری تعادل یون مس بدن شما کافی است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

مس یکی از عناصر نادری است که در بدن ما وجود دارد و این ماده اغلب به عنوان کاتالیزور به جذب مواد غذایی کمک می‌کند؛به طور کلی استفاده از ظروف مسی باعث بروز واکنش‌هایی که در بدن انسان می‌شود که بهبود عملکرد سلول‌ها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: کمبود ماده در بدن مشکلات را در پی خواهد داشت؛ بیشترین غلظت این ماده را در کبد، ساختارهای عصبی و مغز شاهد هستیم پس می‌توان نتیجه گرفت که کمبود آن با تاثیر بر قسمت‌های نامبرده آسیب‌هایی جبران ناپذیر به بدن وارد خواهد کرد.

[بلذ]
اکبری بیان کرد: مس جزو ریز مغزی هایی ضروری برای تولید ملانین است؛ ملانین گروهی از رنگدانه‌های طبیعی موجود در بسیاری از موجودات زنده است که بر رنگ مو، چشم و پوست تاثیر بسیاری دارد؛ همچنین مس آنتی اکسیدانی قوی است و رادیکال‌های آزادی که باعث بروز انواع سرطان‌ها در بدن افراد می‌شود را غیر فعال می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: اخیرا شاهد هستیم که برخی افرادی از دستبندهای مسی برای درمان التهاب مفاصل استفاده می‌کنند،‌اگرچه این موضوع هنوز از نظر علمی اثبات نشده است اما بعضی از بیماران نسبت تاثیر این دستبند‌ها ابراز رضایت کرده‌اند.

منابع غذایی برای تامین مس بدن

وی درباره دیگر منابع برای تامین مس بدن اظهار کرد: غلات سبوس دار، آجیل‌ها، انواع حبوبات، دل، جگر و قلوه از جمله منابع غدایی خوب  برای تامین مس هستند،‌ همچنین می‌توان به غذاهای دریایی مثل میگو اشاره کردد.

اکبری تشریح کرد: استفاده از ظروف مسی از گذشته در بین مردم ما متداول بوده است؛‌ مثلا می‌دانستند اگر با آفتابه مسی طهارت بگیرند یون مس که اثری خوب در ضد عفونی کردن آب دارد کمک کننده‌ای خوب برای پیشگیری از عفونت های ادراری و تناسلی است.

بیشتر بخوانید: پخت و پز در ظروف مسی مفید یا مضر؟ 

این متخصص طب سنتی تشریح کرد: یون‌های مس با کمک به متابولیسم گلوکوز و آزاد شدن انرژی در بدن باعث بیشتر شدن سطح انرژی سلول‌ها و بهبود کار کرد ایمنی مغز و کبد می‌شوند؛ هر چه سلول‌های سطح بدن و سیستم ایمنی درست کار کنند مقدار عفونت در سطح بدن کم می‌شود و سطح سلامت بالا تر می‌رود.

اکبری با اشاره به تاثیر بی‌شمار مس در بدن گفت: یون‌های مس به جذب آهن و اکسیژن رسانی به اعضای حیاتی بدن کمک بسیاری می‌کنند، همچنین تاثیری چشم‌گیر در ترشه هورمون‌های تیروئید دارد، این یون‌ها به مغزو اعصاب کمک بسیاری می‌کنند، چه بسا از روزی که مرد ظروف المینیومی را جایگزین طرف‌ها و ابزار‌های مسی کردند شیوع بیماری‌هایی مثل ام اس در بین افراد افزایش پیدا کرد.

[بلذ]

وی افزود: استفاده از ظروف مسی به ساخته شدن گلبول های قرمز خون کمک می‌کنند و یکی از آنزیم های ضروری برای تولید هورمونها مثل آدرنالین است، همچنین تاثیر مثبت آن بر ترشه آنزیم های دستگاه گوارش غیر قابل چشم پوشی است؛ سطح مس موجود در بدن با تنطیم هورمونهای جنسی مثل استروزن و هورمون‌هایی مثل نوراپینفرین و دوپامین ارتباط دارد.

ایستادگی ظروف مسی در مقابل بیماری‌های  خود ایمنی

این متخصص طب سنتی بیان کرد: کاهش مس در بدن باعث  بروز اختلالات تنفس سلولی و ایجاد آسیب جدی در سلول ها می‌شود؛ بیشتر سنت های دیرینه ما بی دلیل نیستند، چه در زمینه پخت‌وپز و چه برای خوردن آب و غدا، اغلب این رفتارها از بروزانواع بیماری‌ها و عفونت ها رو جلوگیری می‌کند. متخصصین طب سنتی توصیه می‌کنند مردم به سنت های گذشته بازگرداند؛ نباید علوم قدیم را که به صورت گنجینه به دست ما رسیده است  به یک باره کنار بگذاریم تا از بروز بیماری‌هایی مثل سرطان و بیماری‌های  خود ایمنی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار