7. آذر 1397 - 22:48   |   کد مطلب: 22015
پای درد و دل بانوی کارآفرین همدانی؛
رکود بازار صنایع دستی با افزایش قیمت مواد اولیه
بانوی کارآفرین همدانی گفت: افزایش قیمت مواد اولیه و بی ثباتی قیمت ها بازار کار ما را از رونق انداخته است

به گزارش شبنم ها به نقل از نافع

گاهی  زنان خانه دار با هنر دست خویش کمر همت می بندند تا چرخه اقتصاد معیشتی خانواده را بچرخانند.
  خبرنگار نافع با یکی از بانوان  هنرمندبسیجی که در کارآفرینی موفق بوده است گفتگوی داشته که در ادامه می خوانید.  مرضیه علیزاده بانوی هنرمندی است که با کارهای هنری و خلاقیت خود وارد بازار کار شده است.

این بانوی هنرمند در ارتباط با کارهای هنری خود میگوید  :من علاقه بسیار زیادی به انجام کارهای هنری و تزئینی منزل  دارم و  در دوران دانشجویی به عنوان مربی در مهدکودک فعالیت داشتم و اکثر کارهای هنری مهد کودک را انجام می دادم . اولین جرقه شروع فعالیت های هنری از فعالیت در مهد نشات گرفته است. در سال 1395 انجام  فعالیت های هنری را به صورت جدی دنبال پیگیری کردم.

علیزاده ادامه میدهد: فعالیت های صنایع دستی و هنری من در زمینه تزئینات منزل و ظروف پارچه ای اشپزخانه و سرویس خواب کودک و بزرگسال و سیسمونی نوزاد است .

بانوی هنرمند لب به درد و دل میگشاید و در انتقاد از شرایطش میگوید: در سال گذشته قیمت ها به طور نسبی ثابت بود و من می توانستم با توجه به قیمت مواد اولیه دستمزد خود را تعیین نمایم. اما این روزها متاسفانه قیمت ها بسیار متغیر  و گران هستند به عنوان مثال  قیمت پارچه دو تا سه برابر افزایش یافته و از سوی دیگر عدم درج قیمت ها و همچنین تفاوت  قیمت ها از مغازه ای به مغازه دیگر بسیار زیاد  است.  بنابراین برای خرید یک قلم کالا باید ساعت ها بازار را زیر و رو کنم تا بتوانم جنس مورد نظر را با قیمت مناسب تری تهیه کنم .با توجه به افزایش چند برابری قیمت ها افراد تمایل کمتری برای سفارش کالاهای تزئینی دارند .

علیزاده در خصوص کار افرینی در زمینه صنایع دستی برای بانوان خانه دار  گفت: یکی از ویژگیهای صنایع دستی به کار گرفتن زنان خانه دار در چرخه اقتصادی است و جا دارد به این بخش توجه بیشتری شود.

بی ثباتی قیمت ها و افزایش مواد اولیه سدی بر سر راه کارآفرینی

وی افزود: با توجه به افزایش چند برابری  قیمت مواد اولیه، کار آفرینی امری دور از ذهن شمرده می شود، علت ان هم این است که مشکلات اقتصادی ارتباط مستقیم با تقاضای افراد برای خرید صنایع دستی دارد و در بازار امروز علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم قیمت مواد اولیه نیز به میزان قابل توجهی  افزایش  داشته است. بنابراین بنده نمی توانم مشتریان اندکی را که برایم باقی  مانده است با افزایش چند برابری قیمت  کالا مواجه کنم و این تعداد را نیز از دست بدهم, مجبورم سود بسیار پایینی را برای خودم در نظر بگیرم و منفعت مشتری برایم در اولویت است.  از سوی دیگر مشتری انتظار دارد با توجه به مبلغی که پرداخت می کند کالای با دوام و زیبایی خریداری کند  بنابراین باید برای تهیه کالای مورد نظراز مواد اولیه مرغوب استفاده شود.
وی از مسئولان درخواست کرد به شغلهای خانگی و کوچک نیز توجه کنند و پیشنهاد کرد  نهادی برای حمایت از کارآفرینان خانگی ایجاد شود تا زنان خلاق و با همت ایرانی هم بتوانند چرخ زندگی خود را بچرخانند.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار