5. آذر 1397 - 19:39   |   کد مطلب: 22006
دانشجوی بسیجی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: بسیج دانشجویی در ابتدا این است که به عنوان یک بازوی کمکی در راستای رفع مشکلات دانشگاه به مسئولان کمک کند و سپس به تربیت نیروی هم‌طراز انقلاب اسلامی بپردازد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از نافع

امیر حسین حمزه‌پور بسیجی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار نافع، اظهار کرد: رسالت بسیج دانشجویی در ابتدا این است که به عنوان یک بازوی کمکی در راستای رفع مشکلات دانشگاه به مسئولان کمک کند، سپس به تربیت نیروی هم‌طراز انقلاب اسلامی بپردازد.

وی در ادامه گفت: برگزاری همایش‌ها و جلسات مختلف بین دانشجویان و بسیجیان در قالب همایش و جلسات بسیج دانشجویی، می‌تواند علاوه بر تبادل افکار بین دانشجو و بسیجیان، باعث رشد فرهنگی و معرفت‌افزایی در میان جامعه به ویژه قشر عظیم دانشجو شود.

این دانشجوی بسیجی نمونه بیان کرد: ایجاد معرفت‌افزایی و هم‌افزایی بین دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها، نیازمند همکاری تنگاتنگ بین مسئولان دانشگاه با مسئولان بسیج دانشجویی است.

وی افزد: اگر در فضای کنونی دانشگاه‌ها از مسائل و مشکلات روز جامعه سخن به میان آید قطعاً علم و نگرش دانشجویان به جامعه مثبت خواهد شد.

حمزه‌پور تصریح کرد: در راستای بصیرت‌افزایی بین دانشجویان بسیج دانشجویی فعالیت‌هایی داخل دانشگاه‌ها و مراکز استان‌ها انجام داده که مورد استقبال قرار گرفته است؛ باید این روند فراتر از استان‌ها نیز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم منطقه اعزام شدند، ادامه داد: در این اردوها بازسازی و مرمت مساجد، زیارتگاه‌ها، راه های صعب‌العبور روستاها و ساخت و ساز خانه‌های محرومان انجام می‌شود.

این دانشجوی بسیجی نمونه خاطرنشان کرد: از این نمونه کارها در راستای کمک به معیشت مردم کم بضاعت، هرساله صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز بسیجیان تلاشگر در پی فعالیت‌هایی نظیر برگزاری یادواره شهدا و ایجاد زمینه‌ها وشرایط مطلوب برای اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور هستند تا قدم موثری در راستای اعتلای فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی برداشته شود.

حمزه‌پور در ادامه اظهار کرد: خدمت بیشتر به نظام و دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دینی و اعتقادی و آرمان‌های انقلاب در برابر تهاجمات بی‌امان بیگانگان و گام برداشتن به سوی هدف نهایی و براندازی استکبار جهانی از جمله انگیزه‌های فعالیتم در بسیج است.

وی در پایان خطاب به دانشجویان دغدغه‌مند، گفت: دانشجویان دغدغه‌مند برای هرچه بهتر و محکم‌تر گام برداشتن به سوی مقصد و دفاع از حق علیه باطل، با نیت راستین و قربت الی‌الله در این میدان بیایند و با همکاری یکدیگر و عنایت خداوند به سرمنزل مقصود برسیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار