3. آذر 1397 - 21:54   |   کد مطلب: 21995
به مناسبت هفته کتاب نشست کتاب خوان ویژه مفاخر اسدآباد و یادواره زنده یاد محمد رضا رستمی خبرنگار اسدآبادی برگزار شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

در این مراسم 12 هزار جلد از کتاب های زنده یاد محمد رضا رستمی خبرنگار اسدآبادی از طرف خانواده وی به کتابخانه عمومی شهید رجایی اسدآباد  اهدا شد.

در این مراسم فرماندار اسدآباد  با بیان اینکه اسدآباد استعداد قطب فرهنگی شدن در کشور را دارد ،اظهار کرد:کار فرهنگی بزرگی که امروز خانواده مرحوم رستمی در رابطه با اهدا کتاب های زنده یاد محمدرضا رستمی روزنامه نگار و خبرنگار فرهنگی ، فاضل و بزرگ  انجام دادند یکی از گرانبهاترین اقداماتی بوده که قطع به یقین در فرهنگ سازی هر چه بیشتر وقف کتاب از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

کریم حمیدوند افزود:همواره افراد فرهنگی و حرکت آنان یک راهنما برای  جامعه بوده که دیگران از آن الگو می گیرند.

وی کار فرهنگی را موجب ارتقا هر چه بیشتر آگاهی مردم جامعه دانست و تصریح کرد:کارهای فرهنگی ضمن فقر زدایی فرهنگی از نقش موثری در بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی جامعه دارد.

معاونت اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز اظهار کرد:امسال کتابدار کتابخانه عمومی شهید رجایی اسدآباد به عنوان کتابدار برتر کشور شناخته شد.
عرفانی با اشاره به 2 پروژه کتابخوانی شهرستان اسدآباد شامل  طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی و کتابخانه استاندارد تصریح کرد:در آینده نزدیک  طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی اسدآباد تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای بیشترین کتاب خوان در سطح شهرستان های استان همدان به شمار می رود،خاطر نشان کرد:با وجود بیشترین کتاب خوان این شهرستان در بحث زیر بنا و فضای کتابخانه ای دارای مشکل و کمبود بوده که امیدواریم با تکمیل و بهره برداری 2 پروژه عمرانی کتابخانه ای ،این مشکل در دیار سدجمال الدین اسدآبادی مرتفع شود.

در ادامه ضمن تقدیر از خانواده مرحوم زنده یاد محمدرضا قاسمی از نویسندگان بومی این شهرستان نیز تجلیل شد.

گفتنی است;مرحوم رستمی نویسنده ،روزنامه نگار و خبرنگار با سابقه حوزه هنر، ادبیات و سینما و دبیر سابق گروه فرهنگ و هنر خبر آنلاین بود که به علت بیماری در مهر ماه سال 95 در سن 40 سالگی در گذشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار