23. مهر 1397 - 14:17   |   کد مطلب: 21796
مسئول فرهنگی و تبلیغات ستاد اربعین در همدان با بیان اینکه نذر فرهنگی در جامعه ترویج یابد گفت: ‌۴۵ ایستگاه صلواتی در استان همدان ‌به زائرین اربعین خدمات ارائه می‌دهند‌.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

احمد گلپریان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل دفتر ستاد نماز جمعه با بیان اینکه امسال 45 ایستگاه صلواتی در استان خدمات به زائرین ارائه می‌دهند اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ‌سازی در قالب نذورات فرهنگی باشد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی«راز خون2» کاری از ستاد خدمتگزاران اربعین استان کرد و گفت: نخستین دوره این مسابقه سال گذشته برگزار شد و این کتاب با موضع تأملی در اسرار و علل واقعه عاشورا است.

مسئول فرهنگی و تبلیغات ستاد اربعین در همدان اعلام کرد: زمان شرکت در مسابقه تا 30 آبان ماه است و این کتاب در مراکز معرفی شده به صورت نیم بهاء در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

مسئول ستاد روحانیون ستاد اربعین در همدان نیز در این جلسه و با اشاره به راه‌اندازی سه موکب در همدان و 10 موکب در عراق، گفت: در فرهنگ عراقی‌ها هست که از زائران امام حسین(ع) به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنند. خادمان امام حسین(ع) درعراق در طول سال به فکر اربعین هستند و هزینه‌های خود را تمام سال برای این مهم درنظر دارند.

حجت الاسلام عباس اسماعیلی با اشاره به اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر این اتفاق مبارک در ایران در حال قدرت گرفتن است، تصریح کرد: به فضل الهی همدان در مسیر زائرین اربعین حسینی قرار گرفته است و خادمین همدانی هر سال بهتر از سال‌های گذشته خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات خوب شهروندان همدانی سبب شده تا زائرین پس از بازگشت به استان‌های خود از این خدمت تعریف کنند، خاطرنشان کرد: امسال 45 ایستگاه صلواتی در استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه در ایستگاه‌های صلواتی برای زائران محل خواب در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: امسال سه موکب در همدان و 10 موکب در عراق احداث می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار