15. مهر 1397 - 11:31   |   کد مطلب: 21758
مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: همایش ملی گردو و صنایع مبل و منبت تویسرکان، ۱۶ مهرماه در فضای باز بارگاه حبقوق نبی(ع) آغاز می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل ار تسنیم

در این همایش شاهد برپایی نمایشگاه گردو، مبل و منبت، فرش دستباف، سوغاتی‌های تویسرکان مانند شاطه حلوایی و دیگر توانمندی های شهرستان تویسرکان در قالب حدود 50 غرفه هستیم.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیوندزنی و سرشاخه کاری و همچنین مبارزه با آفات باغ‌ها و درختان گردو از دیگر بخش های این همایش به شمار می‌رود.

اکبری با بیان اینکه از رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی برای حضور در این همایش ملی دعوت به عمل آمده ابراز کرد: همچنین استاندار همدان، مجموعه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان، همه فرمانداران و ائمه جمعه استان همدان و سایر شخصیت‌های ملی و استانی نیز دعوت رسمی صورت گرفته است.

وی گفت: مراسم افتتاحیه همایش ملی گردو و صنایع مبل و منبت تویسرکان،  صبح روز 16 مهرماه در جوار بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) برگزار می‌شود.

به گفته اکبری معرفی گردوی جهانی تویسرکان به عنوان پایتخت گردوی ایران، صنایع مبل و منبت این شهرستان به عنوان خاستگاه این هنر- صنعت اشتغالزا و فرش دستباف اصیل، دیگر ظرفیت‌ها و همچنین معرفی جاذبه‌های متنوع گردشگری شهرستان تویسرکان از مهمترین اهداف برگزاری همایش ملی گردو و صنایع مبل و منبت در تویسرکان به حساب می‌آیند.

به گزارش تسنیم این همایش از 16 تا 20 مهرماه آماده استقبال از همه مردم ایران زمین و گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار