14. مهر 1397 - 12:32   |   کد مطلب: 21749
در این مطلب به ۱۰ راهکار برای تقویت "چشم و بینایی" اشاره شده است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

در منابع روایی شیعی، دستورالعمل‌های ویژه و راهکارهایی در قالب احادیث متعدد برای "تقویت چشم و بینایی" ذکر شده که در ادامه به برخی از این احادیث اشاره شده است:

پیامبر اکرم (صل الله علیه و سلم): "به" بخورید و به همدیگر هدیه دهید چرا که چشم را جلا می‌دهد و دوستی را در دل می‌رویاند.

رسول خدا (صل الله علیه و سلم) درباره خواص "خرمای بُرنی" می‌فرمایند: این جبرئیل است که به من خبر می‌دهد که در این خرمایتان نه ویژگی است ... و بر بینایی و شنوایی‌تان می‌افزاید.

حضرت محمد (صل الله علیه و سلم): اگر به آبادی‌ای در آمدید و از وبای آن ترسیدید، بر شما باد "پیاز" آن آبادی، چرا که چشم را جلا می‌دهد.

رسول اکرم (صل الله علیه و سلم): بر شما باد "کندر" چرا که گرمازدگی را از قلب می‌زداید … و دیده را جلا می‌دهد و فراموشی را از میان می‌برد.

امام باقر (علیه‌السلام): خوردن "گوشت" شنوایی، بینایی و قدرت را افزون می‌کند.

پیامبر خدا (صل الله علیه و سلم): چه نیکو گیاهی است "مرزنجوش" در زیر پایه‌های عرش می‌روید و آبش شفای چشم است.

از ابن عباس چنین نقل شده: خداوند پیش از روز قیامت، همه آب‌های شیرین را می‌خشکاند، مگر "زمزم" که آبش تب و سردرد را از میان می‌برد و نگریستن در آن چشم را جلا می‌دهد.

رسول اکرم (صل الله علیه و سلم): سه چیز قدرت بینایی را افزون می‌کند: سرمه کشیدن با "اثمد" نگریستن به سبزی و نگاه کردن به چهره زیبا.

امام باقر (علیه السلام): سرمه کشیدن با "اثمد" بوی را خوش می‌سازد و مژه‌گاه‌ها را استحکام می‌بخشد.

امام صادق (علیه السلام): "سرمه اثمد" چشم را جلا می‌دهد، موی بر می‌رویاند، اشک ریزش را می‌خشکاند، دیده را تیزی می‌بخشد، آب دهان را گوارا می‌سازد و انسان را بر طولانی ساختن سجده یاری می‌رساند.

پیامبر خدا (صل الله علیه و سلم): "اثمد" بهترین چیزی است که با آن، سرمه می‌کنید چرا که دیده را جلا می‌دهد و مو بر می‌رویاند و مایه از میان رفتن آلودگی و صفا یافتن دیده است.

امام صادق (علیه السلام): بر شما باد "مسواک زدن" چرا که دیده را جلا می‌دهد و اشک ریزش را می‌بَرد.

رسول اکرم (صل الله علیه و سلم): "شستن دست پیش از غذا خوردن" فقر را می‌زداید و پس از غذا خوردن، غم و اندوه را می‌برد و چشم را سلامت می‌بخشد.

حضرت امیرالمومنین (علیه السلام): "شستن دست‌ها" پیش و پس از خوردن غذا … دیده را جلا می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار