10. مهر 1397 - 8:48   |   کد مطلب: 21730
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان گفت: برای ادامه عملیات اجرایی طرح بوستان جنگلی ولایت در راستای ایمن‌سازی و اقدامات انجام شده تاکنون مانعی وجود ندارد؛ اما باید بر اساس اصول فنی و کارشناسی شده این طرح بازنگری شود.

به گزارش شبنم ها به نقل از نافع

 نرگس نورالله‌زاده در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با محوریت بررسی طرح بوستان کوهستانی ولایت در حیدره پشت شهر، اظهار کرد: این بوستان با رویکرد سلامت خانواده به منظور گسترش اراضی گردشگری و تفریحی و افزایش سرانه فضای سبز و پارک جنگلی در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای ادامه عملیات اجرایی طرح بوستان جنگلی ولایت در راستای ایمن‌سازی اقدامات انجام شده تاکنون مانعی وجود ندارد، گفت: باید بر اساس اصول فنی و کارشناسی شده این طرح بازنگری شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان بیان کرد: در این جلسه، طرح جامع نظام کاربری پهنه‌های پیشنهادی بر اساس مبانی فنی، ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جهان سومی‌ها پس از انجام کارها به مطالعه و رفع مشکلات اقدام می‌کنند، افزود: برای ادامه عملیات طرح بوستان ولایت مانعی وجود ندارد؛ اما باید بر اساس طراحی کارشناسی شده، ادامه پیدا کند.

نورالله‌زاده با تأکید بر اینکه ارزیابی و برآورد مباحث اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن منطقه باید بر مبنای بافت‌های اجتماعی، گیاهی و حیوانی بررسی شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود برای ادامه کار، برآورد اقتصادی حوزه اجرایی شهرداری و آورده سرمایه‌گذار مشخص و شفاف شود تا بتوانیم منفعت آن به شهر و مدیریت شهری را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: اگر فضای خوبی هم در آن منطقه ایجاد شود، به طور قطع وقوع هر حادثه تلخ فرهنگی اجتماعی ، تمام مسائل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان خطا به مدیران شهرداری خاطرنشان کرد: باید راه‌ حلی برای تأمین زیرساخت راه دسترسی حیدره پشت شهر اندیشیده و پیشنهاد شود، چرا که مجوز تخریب حدود 15 باغ ‌رستوران در آن منطقه صادر شده که باید پیش از اجرای طرح بوستان جنگلی ولایت، تعیین تکلیف شوند تا دچار مشکل نشویم.

وی با تأکید بر اینکه باید ایمن‌بخشی اقدامات پیش رفته در طرح صورت گیرد، یادآور شد: برای ادامه اجرای طرح بوستان ولایت به جز ایمن‌بخشی، فرصتی را مدنظر قرار خواهیم داد تا اقدامات عمرانی پس از در نظر گرفتن چشم‌انداز، نحوه لکه‌گذاری و... بر اساس اصول علمی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار