27. مرداد 1396 - 16:08   |   کد مطلب: 18167
بالا بودن میران تری گلیسیرید خون خطرآفرین بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد.
طب سنتی,درمان گیاهی,درمان تری گلیسیرید,درمان خانگی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از آکاایران : نوعی چربی یا لیپید در خون وجود دارد که به آن تری گلیسیرید می گویند. بدن کالری اضافی را وقتی که دیگر به آن نیاز ندارد به تری گلیسیرید تبدیل می کند. این نوع چربی در سلول های چربی ذخیره شده تا به هنگام ضرورت برای تامین انرژی عضلات به هنگام کار و فعالیت در خون به گردش درآید. در ادامه با درمان گیاهی تری گلیسیرید آشنا می شوید.

 

 انواع روش های درمان گیاهی تری گلیسیرید

تری گلیسیرید انواع مختلفی دارد و بدن برای ساختار سلولی، عملکرد صحیح سلول ها و ساخت هورمون ها به آن احتیاج دارد. یکی از انواع تری گلیسیرید، کلسترول می باشد. کلسترول چربی موجود در خون است که وجود آن به میزان مشخصی جهت حفظ غشای سلولی و ساخت آن و همچنین برای تبدیل کردن نور خورشید به ویتامین D نیز ضروری است.

بالابودن میزان تری گلیسیرید منجر به تجمع چربی در دیواره شریان ها شده و در نتیجه بروز انواع بیماری های قلبی نیز افزایش می یابند. برای درمان تری گلیسیرید بالا در مرحله اول بایستی وزن اضافی را کم و از رژیم غذایی مناسب و کم کالری استفاده کرد. در ادامه با انواع روش های درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا آشنا می شوید.
 

درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا را با این روش ها تجربه کنید
,درمان گیاهی تری گلیسیرید درمان خانگی درمان خانگی و طب سنتی, سلامت,[categoriy]
آکاایران: درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا را با این روش ها تجربه کنید

 

عسل و سیاه دانه
یکی از راه های درمان تری گلیسیرید استفاده از مخلوط عسل و سیاهدانه می باشد. ابتدا یک واحد از هرکدام را باهم ترکیب کنید. به این ترکیب نیم واحد سرکه سیب طبیعی هم اضافه کنید. این معجون برای درمان تری گلیسیرید بالا کاملا موثر است.

 

دارچین
نوشیدن چای چوب دارچین یکی از انواع روش های درمان خانگی تری گلیسیرید می باشد. این دمنوش گیاهی حاوی آنتی اکسیدان های موثر برای کاهش سطح تری گلیسیرید خون می باشد. برای تهیه این دمنوش به یک فنجان آبجوش دو تکه چوب دارچین اضافه کنید. سپس آن را به مدت ۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید. روزانه یک فنجان از این دمنوش در حالت ناشتا بنوشید.
,درمان گیاهی تری گلیسیرید درمان خانگی درمان خانگی و طب سنتی, سلامت,[categoriy]

 

جعفری
دمنوش حعفری علاوه بر کاهش تری گلیسیرید، قند خون و مایعات اضافی در بافت های بدن را هم کاهش می دهد. برای تهیه این دمنوش کافی است یک دسته جعفری تازه را به یک لیتر آبجوش اضافه کنید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه ترکیب را صاف کرده و میل نمایید.

 

دانه گشنیز
برای درمان گیاهی تری گلیسیرید استفاده از دانه گشنییز موثر است زیرا میزان کلسترول بد خون را پایین می آورد و همچنین کاهش دهنده و کنترل کننده قندخون نیز می باشد. در یک فنجان آب جوش دو قاشق چای خوری پودر تخم گشنیز ریخته بعد از یک ربع آن را بنوشید. روزانه یک تا دو فنجان از این دمنوش را استفاده کنید. می توانید به این دمنوش شیر، هل و شکر اضافه کنید.
,درمان گیاهی تری گلیسیرید درمان خانگی درمان خانگی و طب سنتی, سلامت,[categoriy]

 

پیاز قرمز
دانشمندان هنگ کنگی ثابت کرده اند که پیاز قرمز در درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا بسیار موثر است. مصرف آن به صورت خام سطح کلسترول خوب را افزایش و سطح کلسترول بد را هم کاهش می دهد. بدین ترتیب خطرات ناشی از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز کاهش می یابد.
یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب پیاز قرمز ترکیب کنید و و فقط یک بار در روز میل کنید.
یک عدد پیاز قرمز کوچک را خرد کنید به آن مقداری فلفل سیاه و یک فنجان دوغ تازه اضافه کنید این ترکیب را نیز روزی یه بار بنوشد.
علاوه بر پیاز، از سیر و زنجبیل هم در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
حتما بخوانید:  با این روش های خانگی استفراغ کودکان را متوقف کنید

انگور فرنگی هندی

طبق مطالعاتی که انجام شده انگور فرنگی هندی برای درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا مناسب است. لذا چربی خون را کاهش داده و خاصیت ضدآتروژنیک هم دارد. در یک لیوان آب ولرم، یک قاشق مرباخوری از پودر این انگور خشک شده را بریزید و روزرانه به صورت ناشتا از آن میل کنید.

,درمان گیاهی تری گلیسیرید درمان خانگی درمان خانگی و طب سنتی, سلامت,[categoriy]

 

سرکه سیب
سرکه سیب درمان خانگی مناسبی برای کاهش سطح تری گلیسیرید می باشد. علاوه براین برای بیماری های دیگری مثل فشار خون بالا، رفلکس اسید، عفونت های تنفسی فوقانی و نقرس هم مفید است. یک قاشق مربا خوری سرکه سیب ، را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. و از آن روزانه به مدت یک ماه استفاده کنید.
این محلول را بعد از غذا بنوشید. به تدریج میزان سرکه سیب را افزایش دهید تا به دو قاشق غذاخوری برسد. برای بهتر شدن طعم این محلول می توانید به آن آب پرتغال طبیعی، آب انگور و یا هر میوه تازه دیگری اضافه کنید.

 

روغن ماهی
انواع ماهی های چرب مثل ماهی تن، قزل آلا، خال مخالی، آزاد، شاه ماهی، ساردین و… و همچنین روغن ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند. به دلیل داشتن تری گلیسیرید کم، از بروز انواع بیماری های قلبی پیش گیری می کنند. روزانه بین ۱ تا ۴ گرم روغن ماهی مصرف کنید. اگر رژیم گیاه خواری دارید حنما ماهی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
,درمان گیاهی تری گلیسیرید درمان خانگی درمان خانگی و طب سنتی, سلامت,[categoriy]

 

آب پرتقال
یکی دیگر از روش های درمان تری گلیسیرید نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتغال می باشد چرا که موجب کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می شود. این میوه حاوی ویتامین C ، فلاونوئید و فولات می باشد.

 

 انواع آجیل 
مصرف انواع مغزها و دانه ها مثل بادام، گردو، پسته، فندق، بادام زمینی و… به عنوان درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا محسوب می شوند زیرا میزان کلسترول خون را کنترل می کنند. انواع دانه های آجیل سرشار از فیبر و استرول های گیاهی هستند. گردو میران کلسترول بد خون را کاهش می دهد اما در مصرف آن تعادل را رعایت کنید. همچنین انواع غذاهای فیبر دار و غلات سبوس دار نیز برای کنترل میزان تری گلیسیرید مناسب هستند.

 

نکته پایانی
برای درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب و سرشار از فیبر، عدم استفاده از چربی های اشباع شده و داشتن فعالیت بدنی مناسب، عوامل دیگری مثل سیگار کشیدن، مصرف الکل، چاقی، ژنتیک، پیری و داشتن بیماری هایی مثل ناراحتی های کلیوی و کبدی، فشار خون بالا نیز موجب بالارفتن میزان کلسترول خون می شوند.
گیاهان دیگری مثل سیر، دانه کنگر فرنگی، خرفه، کدو حلوایی، جو دوسر، جعفری، فلفل سبز، عدس، بادمجان، زیتون و روغن آن، روغن های گیاهی دیگری مثل کنجد، هسته انگور، کتان و بادام زمینی نیز موجب کاهش کلسترول بد خون و افرایش کلسترول خوب خون می شوند.
مصرف نوشیدنی هایی مثل آب انار، آب گوجه فرنگی، آبغوره در بین وعده های غذایی، مصرف میوه های مثل گیلاس، آلبالو، لیموترش، نارنج و گریپ فروت میزان چربی و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهند. البته بهتر است که در مصرف هر کدام زیاده روی نکنید.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار