20. تير 1396 - 15:14   |   کد مطلب: 17592
مدیر کل بهزیستی استان همدان :
اجرای 112 برنامه در هفته بهزیستی
مدیر کل بهزیستی استان همدان در خصوص برنامه های هفته بهزیستی اعلام کرد: در مجموع 112 برنامه در استان همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش شبنم ها،

 به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی نشست خبری با حضور مدیر کل بهزیستی استان همدان  و معاونین ایشان با اصحاب رسانه  در سالن کنفرانس اداره کل  بهزیستی استان  برگزار شد .

حمید رضا الوند مدیر کل بهزیستی  اظهار داشت: شعار امسال بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی است. در مورد دلیل انتخاب این شعار باید گفت در برنامه ششم توسعه  شش برنامه پس از پیروزی شکوهمند  انقلاب اسلامی قدرتمندترین و قویترین  برنامه ای است که در حوزه مسائل اجتماعی به آن پرداخته  شده و مواد قانونی بسیاری در حمایت از اجرا و تعهد برنامه های اجتماعی  در آن لحاظ شده است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه سازمان  بهزیستی به عنوان متولی اورژانس  خدمات اجتماعی  مکلف شده است خدمات اورژانس اجتماعی سیار را در شهرستان های بالای 50هزار نفر مستقر سازد. مشاوره و غربالگری ژنتیک به صورت قانونی به اداره بهزیستی واگذار شده است.

وی اذعان داشت همچنین:  توسعه و گسترش برنامه رشد و تکامل یکپارچه کودکان  در حوزه مهدهای کودک حاشیه شهرها و روستاها در راستای برنامه ششم توسعه قرار گرفته است و ساماندهی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به عهده سازمان بهزیستی کشور قرار داده شده است .شعار امسال نیز  بر این مبنا قرار گرفته است که سازمان بهزیستی به عنوان متولی  سلامت اجتماعی معرفی شده است .

مدیر کل اداره بهزیستی در خصوص برنامه هفته بهزیستی اعلام کرد: در مجموع 122 برنامه در هفته بهزیستی اجرا خوهد شد . 43 مورد افتتاحیه در شهرستان های مختلف استان  , برپایی 4 نمایشگاه و برگزاری 3 همایش با محوریت پیشگیری درهفته بهزیستی در استان اجرا خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: 3 پایگاه سلامت اجتماعی در شهرستان همدان افتتاح خواهد شد, 2 کلینیک مددکاری به مجموع کلینیک های مددکاری شهرستان همدان افزوده خواهد شد, 23 واحد مسکن مدد جویی در استان کلید خواهد خورد. واحد شورای مشارکت های مردمی  در شهرستان همدان مستقر در مجتمع قدس افتتاح خواهد شد .با توجه به اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری امسال سال اشتغال و تولید ملی معرفی شده است سازمان بهزیستی  برنامه آموزشی آماده سازی شغلی  بهبود یافتگان ,اشتغال و سرمایه گذاری برای جامعه هدف, ایجاد بسترهای لازم برای جامعه هدف در زمینه خود اشتغالی و کار آفرینی, ایجاد کار آفرینی و اشتغال برای افرادی که از سازمان بهزیستی  خدمات دریافت می کنند ,ایجاد اشتغال برای عموم مردم در قالب ماده 26  از طریق ارائه مجوز( فرآیند  تسهیل کننده ) برای مهدهای کودک ,مراکز شبانه روزی ,مراکز مشاوره , کلینیک ها و.....از طریق ارائه مجوز 255 شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد:  همچنین   950 نفر از جامعه هدف   با ارائه وام و معرفی به کار فرما  وارد بازار کار شده اند .افتتاح روستا مهد در روستای قایش  و روستای خورونده شهرستان رزن ,نواختن زنگ هفته بهزیستی در مهدهای کودک ,افتتاح اورژانس اجتماعی 123در شهرستان اسد آباد,افتتاح مرکز اقامت میان مدت کمپ ترک اعتیاد در شهرستان اسد آباد,افتتاح اورژانس اجتماعی در  شهرستان بهار و اسد آباد همه این موارد از جمله  برنامه های هفته بهزیستی خواهد بود .

الوند  خبر داد : بیش از 10 ماده در برنامه ششم  توسعه به بخش  سلامت اجتماعی و وظایف سازمان بهزیستی به صورت قانونی اشاره دارد .برنامه عملیاتی تجهیز و راه اندازی و فعالسازی خدمات مرکز جامع توانبخشی شهید بهشتی تا پایان مهر ماه سال جاری , توسعه و گسترش برنامه 1480صدای مشاور در کلیه شهرستان ها  ,سطح بندی و ارائه خدمات به معلولین  بر اساس استاندرهای جهانی  ICL,گسترش مراکز مشاوره  تخصصی تا پایان  سال 96 ,در دستور کار قرار دادن توسعه  ارائه مجوزهای مشاوره تخصصی,تطهیر مراکز اقامت میان مدت کمپ های ترک اعتیاد و حضور یک پزشک  و یک روانشناس ,راه اندازی اورژانس اجتماعی ,پیگیری تحقق مسکن خانوارهای بیش از دو معلول 23مورد مسکن روستایی 27 مورد مسکن شهری ,راه اندازی مرکز غربالگری شنوایی در هر یک از شهرستان  ها تا پایان سال 96 در دستور کار قرار دارد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار