13. تير 1396 - 16:30   |   کد مطلب: 17497
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:
۳۰ هزار میلیارد تومان تخصیص از راه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان از قبل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تخصیص یافت گفت: پرداخت تسهیلات به صنوف تولیدی همدان در صورت صلاحدید بانک‌ها انجام می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

حمیدرضا متین ظهر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: تاکنون 133 جلسه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان برگزار شده که حاصل آن 898 مصوبه بوده است.

متین با اشاره به افتتاح چند پروژه اقتصادی- عمرانی در استان بیان کرد: واحد گندله‌سازی و چاپخانه پیام رسانه در آینده نه چندان دور در همدان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در صورت صلاحدید می‌توانند تسهیلات در اختیار صنوف قرار دهند گفت: دارندگان صنوف تولیدی با درخواست خود به بانک‌ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به مشکلاتی که بر اثر ورشکستی برخی موسسات مالی در همدان ایجاد شده است عنوان کرد: بر اساس نظر رئیس بانک مرکزی امیدواریم مشکلات مال باختگان مؤسسه آرمان تا حدودی برطرف شود‌ ضمن اینکه پیگیری ارز و مسائل و مشکلات بانک‌های خصوصی بدهکار به مردم از سوی استان در بانک مرکزی پیگیری شد.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 30 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته که ثبت نام برای اخذ تسهیلات در این بخش آغاز شده و امیدواریم در بخش کشاورزی نیز ثبت‌نام آغاز شود.

متین با بیان اینکه بخشی از این 30 هزار میلیارد تومان برای بازسازی تجهیزات است تصریح کرد: 87 فقره ثبت نام در بخش صنعت انجام و 33 فقره پرونده نیز تکمیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته در مورد مشکلات پتروشیمی گفت: پس از 20 بار مراجعه به پتروشیمی و 17 بار مراجعه به سازمان خصوصی‌سازی قرار بر این شد که موافقت‌نامه برای افزایش سرمایه پتروشیمی هگمتانه صادر شود.

متین اعلام کرد: سهم 10 درصدی سرمایه‌گذار ایتالیایی و سهم 30 درصد پتروشیمی به محمد تقی علاقبندیان سرمایه‌گذار این طرح افزوده می‌شود، ضمن اینکه علاوه بر پیگیری امور پتروشیمی، اقداماتی نیز برای پیگیری پرداخت تسهیلات در بانک‌ها انجام گرفت.

متین از پیگیری سرمایه‌گذاری شرکت کیان کرد که در مرحله بحران قرار داشت، خبر داد و افزود: پرونده شرکت دژپل آرین به صندوق توسعه ارسال شده و پرونده شرکت شیشه نیز در بانک ملی در حال پیگیری است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: پروانه بهره‌برداری واحدهای سنگ‌تراشی از سال 69 در سازمان صنعت، معدن وتجارت وجود داشته که سه واحد در محوطه صدا و سیما واقع شده و حالا به سبب برخی شکایات رد آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار