27. خرداد 1396 - 15:59   |   کد مطلب: 17249
مدیرعامل انجمن دیابت استان همدان گفت: يك هزار بيمار ديابتي در انجمن ديابت همدان عضو هستند.
دیابت,انجمن دیابتی استان همدان,بیماران دیابتی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

يك‌ هزار نفر بیمار دیابتی در انجمن ديابت همدان عضو شدند

انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان بیمار دیابتی بیمار دیابتی بیمار دیابتی بیمار دیابتی بیمار دیابتی بیمار دیابتی دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : ناهید کوثری با اشاره به مشکلات بیماران دیابتی در سطح استان گفت: از آنجا که متخصص غدد اطفال در استان یک نفر است، تنها یک نفر پاسخگوی نیاز بیماران دیابتی نیست.

 

وی با بیان اینکه تنها سه متخصص غدد بزرگسال نیز در استان وجود دارد و در این خصوص با کمبود مواجه هستیم، افزود: یک نفر از این متخصصان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان است و دو نفر نیز در بخش خصوصی فعالیت دارند و به همین دلیل با کمبود متخصص غدد مواجه هستیم.

 

مدیرعامل انجمن دیابت استان همدان با بیان اینکه درخواست اضافه شدن متخصص غدد بزرگسال داده شده که احتمالا ً آبان ماه اضافه شوداظهار داشت: در حال حاضر کارشناس تغذیه نیز در استان کم است و طبق جلساتی که برگزار شده قول حل موضوع داده شده است.

 

وی با اشاره به هزینه بالای تهیه سرنگ انسولین افزود: اگر افراد خیری باشند و بتوانند ماهانه به بیماران کمک کنند در حل مشکلات موثر خواهد بود.

 

کوثری با بیان اینکه پنج درصد جمعیت شهری استان و 3.2 جمعیت روستایی دچار بیماری دیابت هستند، تصریح کرد: به طور میانگین 9.2 درصد جمعیت کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند که 11 درصد بودجه کشور صرف بیماران دیابتی می‌شود.

 

وی به مشکلات بیمه این بیماران اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر یک‌هزار نفر از بیماران دیابتی استان عضو انجمن دیابتی هستند که این تعداد در حال افزایش نیز هست و ما به دنبال شناسایی بیماران دیابتی هستیم.

 

مدیرعامل انجمن دیابت استان همدان با اشاره به اینکه در بین بیماران دیابتی 90 درصد جزو تیپ 2 بیماری دیابت و 10 درصد تیپ یک این بیماری هستند، گفت: تیپ یک دیابت کودکان و نوجوانان است که به علت‌های مختلف پانکراس آنها از کار افتاده است.

 

وی با بیان اینکه انجمن دیابت استان آمادگی برگزاری کلاس آموزش پیشگیری از دیابت را تمام سازمان‌ها دارد خواستار همکاری سازمان‌ها در این زمینه شد و افزود:‌ پیشگیری بسیار حائز اهمیت است و اگر این اقدام به موقع صورت گیرد بیماران دچار عوارض نخواهند شد تا مشکلات بعدی ایجاد شود.

 

کوثری با اشاره به اینکه پیشگیری دو نوع است، افزود: پیشگیری اولیه آن است که در جامعه اقداماتی صورت گیرد تا افراد دچار بیماری دیابت نشود اما پیشگیری دیگر زمانی است که افراد بیمار هستند و با اقداماتی نگذاریم دچار عوارض بیماری شوند.

 

وی با بیان اینکه به هنگام ناتوانی برخی از بیماران دیابتی مراقبت از آنها را باید مورد توجه قرار داد و این نیز یک نوع پیشگیری است عنوان کرد: امکان انجام تحقیقات مختلف از سوی دانشجویان در انجمن دیابت استان وجود دارد چرا که همه بیماران در این انجمن گرد هم آمده‌اند.

 

مدیر عامل انجمن دیابت استان همدان با اشاره به فعالیت تلگرامی انجمن دیابت استان افزود: بیماران دیابتی می‌توانند با شماره 09363374364 با ما ارتباط برقرار کرده و عضو کانال شده و از مطالب گروه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ص 

انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان انجمن دیابت استان همدان بیمار دیابتی بیمار دیابتی بیمار دیابتی بیمار دیابتی بیمار دیابتی بیمار دیابتی دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت دیابت

دیدگاه شما

آخرین اخبار