11. ارديبهشت 1396 - 15:59   |   کد مطلب: 16512
در طب سنتی برای داشتن فرزند پسر باید رژیم غذایی پدر و مادر، مزاج گرم داشته باشد و برای دختردار شدن باید رژیم غذایی با مزاج سرد تجویز شود؛ در نخستین قدم باید مزاج همسران توسط پزشک مشخّص شود سپس متناسب با مزاج کنونی زن و شوهر و بر اساس جنسیت جنین مورد نظر، رژیم غذایی تجویز شود.
طب سنتی,فرزند پسر,مزاج گرم,غذاهای گرم,ادویه,شیره انگور,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : نفیسه یکتا درباره تدابیر برای پسردار شدن از نظر طب  ایرانی اظهار کرد: در طب سنتی برای داشتن فرزند پسر باید رژیم غذایی پدر و مادر،  مزاج گرم داشته باشد و برای دختردار شدن باید رژیم غذایی با مزاج سرد تجویز شود؛ در نخستین قدم باید مزاج همسران توسط پزشک مشخّص شود سپس متناسب با مزاج کنونی زن و شوهر و بر اساس جنسیت جنین مورد نظر، رژیم غذایی تجویز شود.

وی افزود: خوردن ادویه‌ها و مواد غذایی با طبع مایل به گرمی است نیز می‌تواند به جنسیت پسر شدن کمک کند در طب سنتی ایرانی باید تغییر در رژیم غذاییِ هم پدر و هم مادر حداقل سه ماه قبل از بارداری بر حسب مزاج آنان انجام شود.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران تصریح کرد: غذاهایی با طبع گرم مانند آشهای سبک و ساده که در آنها برنج و گوشت و سبزی‌های گرم مثل تره، پیاز، نخود، دارچین، فلفل و زیره استفاده شده باشد, مفید است.

یکتا یادآور شد: حلیم گندم و برنج  به همراه  کمی دارچین و فلفل مصرف شود, زرده تخم پرندگان مانند کبک و بلدرچین و ادویه‌هایی مثل زعفران، بذر کرفس، انیسون، بذر شلغم مفید است همچنین حلوایی که با شکر یا شیره انگور پخته شده باشد و مربّای  زنجبیل نیز توصیه می‌شود.

وی افزود: مغز پسته, گردو و فندق, سبزی‌هایی مانند کرفس، نعنا، شاهی، پیاز، تره، سیر تازه و میوه‌هایی مانند انجیر، انگور شیرین,  روغن کنجد، روغن بادام شیرین و روغن تازه گاو در غذاها و  نوشیدنی‌های شیرین مانند شیره انگور و شربت عسل بسیار مفید است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار