30. اسفند 1395 - 10:25   |   کد مطلب: 15901
معاون شهردار همدان گفت: همزمان با ایام نوروز تئاتر خیابانی «عمو نوروز و ننه سرما» در همدان اجرا می‌شود.
شهرداری همدان,تئاتر خیابانی,ننه سرما و عمو نوروز,جشنواره نوروزی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرنگار مهر : محمد قدیمی با از برگزاری جنگ شادی نوروزی در شهر همدان خبر داد و افزود: با هدف ایجاد شور و  نشاط در بین شهروندان و مسافران نوروزی و پرکردن اوقات فراغت شهروندان با موضوعات آموزش های شهروندی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، آداب مسافرت بر اساس دستورات اسلام و مباحث اجتماعی و فرهنگی، جنگ‌های شادی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این جشن ها شامل جشن های استقبال نوروزی از ۳۰ اسفند تا ۱۰  فروردین ماه است که نخستین جنگ شادی از یکم تا سوم فروردین ماه مقابل مجتمع عین‌القضات همدانی و محل استقرار ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری و دومین جشن از پنجم تا هشتم فروردین ماه در میدان باباطاهر برگزار خواهد شد.

قدیمی بابیان اینکه جشن ها با موضوعات مختلفی چون ویژه برنامه میلاد حضرت زهرا(س) و تئاتر خیابانی عمو نوروز و ننه سرما که آئین رفتن زمستان و آمدن بهار را بازگو می نماید، برگزار می شود، گفت: جشن لحظه سال تحویل، دعای لحظه سال تحویل با  پوشش های قومیت‌های مختلف ایران(کرد، لر، ترک، شمالی، جنوبی) که نشان دهنده اتحاد همه قومیت ها در ایران است، نقاشی روی صورت کودکان، تئاتر خیابانی سنتی و شاد همدانی شامل کوسه گلین و عمو نوروز از دیگر برنامه ها است.

معاون شهردار همدان با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای مفاخر، علما و شهدای شاخصی است به تقریظ مقام معظم رهبری بر چهار کتاب حوزه ادبیات جهاد و مقاومت نویسندگان همدانی اشاره کرد و گفت: این کتب با محوریت معرفی شهدا و بزرگان همدان نگارش شده که پاسداشت مفاخر و شناسایی آنان به شهروندان و مردم اولویت است.

قدیمی از نصب بنر مفاخر و شهدای استان در ورودی های شهر همدان خبر داد و یادآور شد: استقلال و امنیت و آسایش حال حاضر از برکت خون این شهدای گرانقدر است و هیچگاه نباید یاد و خاطره این عزیزان فراموش شود به همین جهت این بزرگان را برای مسافران به صورت خاص و ویژه معرفی کرده ایم.

قدیمی همچنین با بیان اینکه طی دو روز گذشته شاهد ورود مسافران به شهر بوده ایم، اظهار داشت: براساس پیش بینی ها طی روزهای آتی شاهد افزایش مسافران در همدان خواهیم بود.

قدیمی ازبرپایی نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی و هنری هنرجویان و مدرسین فرهنگسراهای شهرداری درستاد تسهیلات نوروزی شهرداری خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت جشنواره نوروزی همدان این نمایشگاه‌ها از ۲۶ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه  از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۱:۳۰ برپا خواهد بود.

انتهای پیام/ص

تئاتر خیابانی تئاتر خیابانی تئاتر خیابانی تئاتر خیابانی تئاتر خیابانی تئاتر خیابانی تئاتر خیابانی تئاتر خیابانیتئاتر خیابانیتئاتر خیابانی ننه سرما و عمو نوروز ننه سرما و عمو نوروز ننه سرما و عمو نوروز ننه سرما و عمو نوروز ننه سرما و عمو نوروز ننه سرما و عمو نوروز ننه سرما و عمو نوروز شهرداری همدان شهرداری همدان شهرداری همدان شهرداری همدان شهرداری همدان شهرداری همدان شهرداری همدان شهرداری همدان شهرداری همدان شهرداری همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار