18. اسفند 1395 - 15:38   |   کد مطلب: 15708
گفتگو با سردار حسام نویسنده در حوزه ادبیات مقاومت:
با تغریظ رهبر انقلاب مزد 20 سال نویسندگی را گرفتم
سردار حسان اظهار داشت: تا کنون 18 عنوان کتاب نوشته ام اما هرگز تصور نمی کردم یک روز حضرت آقا با وجود کتاب های بسیاری در حوزه دفاع مقدس کتاب بنده را مطالعه بفرمایند واین رزق و روزی از ناحیه خداوند بوده است. با این توجه حضرت امام خامنه ای مزد بیست سال نویسندگی را گرفتم .
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, تقریظ رهبر, سردار حسام , وقتی مهتاب گم شد

به گزارش شبنم همدان، در بلندای سرزمین ایران مردانی به پا خواستند که هریک لشکری را سرآمد بودند مردانی از جنس نور که همچون پیچک ها اطراف مرزهای ایران تنیده شدند تا خاری در چشم مستکبرین باشند. روزی اسلحه بر دوش داشتند امروز قلم های از جنس خون دل هایی که خورده شد تا ایران ایران بماند. مردانی که درمیدان از پا ننشستند امروز نیز روایت می کنند از مردانگی های همرزمانشان در تاریخ این سرزمین همچون  خورشیدهایی حک شده که در آسمان ایران تابیده شدند تا انقلاب اسلامی  را به انقلاب مهدویت (عج ) وصل کنند.

سردار حمید حسام یکی از نویسندگان عرصه دفاع مقدس است که امسال موفق به دریافت دو تقریظ (وقتی مهتاب گم شد ,آب هرگز نمی میرد) از مقام معظم رهبری شد. خبرنگار شبنم همدان گفتگویی با نویسنده دفاع مقدس حمید حسام داشته است که در ادامه می خوانید .

چند سال است در ادبیات مقاومت فعالیت می کنید ؟

سردار حسام اظهار می کند :بعد از دفاع مقدس مشغله ذهنی من ادبیات مقاومت بوده است در سالهای بعد از جنگ مسئول بسیج همدان بودم وبا تشویق سردار همدانی در رشته ادبیات در دانشگاه تربیت مدرس ادامه تحصیل دادم ,بعد از فارغ تحصیلی با حمایت شهید همدانی بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس را در همدان تاسیس کردم و در سال 74 به تدریس در دانشگاه مشغول شم و نخستین  اثرمدون من خاطرات شهیدسردار  همدانی ازسردار  شهید محمود شهبازی است .

داستان های شما تماما برگرفته از واقعیت است یا خیال پردازی هم در داستان وجود دارد ؟

این نویسنده ادبیات مقاومت پاسخ می دهد: تمام داستان ها واقعی هستند ولی در بخش هایی به جهت پردازش داستانی از عنصر خیال هم استفاده شده است .

کدام اثرتان را دوست دارید وچرا ؟

راز نگین سرخ را بیشتر دوست دارم چون سوژه، شخصیتی است که شهید همدانی خاطرات آن را بازگو کرده است . در این اثر حکایت انگشتر عقیقی که شهید شهبازی به شهید همدانی هدیه داده است را دست مایه کار خود کردم . حوادث این کتاب گوشه ای از فراز و نشیب های دفاع مقدس است  از آغازین روزهای جنگ تا آزادی خرمشهر را در بر میگیرد. این کتاب علاوه بر معرفی شخصیت برجسته سردار  شهید محمود شهبازی (فرمانده سپاه همدان وجانشین لشکر 27 محمد رسول الله ) که گمنام است از ابتدای کتاب  به معرفی شهید محمد ابراهیم  همت, احمد متوسلیان , شهید حسین قجه ای  , شهید وزوایی و دیگر شهیدان پرداخته است.

آیا تصور می کردید رهبری بردو  کتاب شما  تقریظ بنویسند؟

حمید حسام اذعان کرد : من تا کنون 18 عنوان کتاب نوشته ام اما هرگز تصور نمی کردم یک روز حضرت آقا با وجود کتاب های بسیاری در حوزه دفاع مقدس کتاب بنده را مطالعه بفرمایند واین رزق روزی از ناحیه خداوند بوده است. این توفیق برایم افتخار بزرگی است و باید بگویم  مقام معظم رهبری یک منتقد دقیق ونکته سنج هستند نگاه فنی که ایشان به کار داشتند برایم بسیار جالب بود. به جد می گویم با این توجه حضرت امام خامنه ای من مزد بیست سال نویسندگی در دنیارا گرفتم .

آیا کتاب تازه ای در دست چاپ دارید ؟

وی پاسخ داد: آخرین کتاب در دست چاپ  بچه های ممد گره است. یک  کتاب هم در دست تالیف دارم  که مربوط به خاطرات خانم پروانه چراغ نوروزی (همسر سردار شهید همدانی ) است و این کتاب به شکل  داستانی است ویک سال ونیم وقت صرف مطالعه ونوشتن آن کرده ام .

در مورد اهمیت ادبیات مقاومت توضیح دهید ؟

حسام تصریح کرد: اصل مقاومت در نهاد بشر وجود دارد اینکه در مقابل جبهه تهاجم بایستد واز خود دفاع کند حماسه ای که در عالم خارج اتفاق می افتد می تواند حماسه را پایدارتر کند میراث مکتوب ادبیات مقاومت نسل به نسل خواهد چرخید. کتاب های مقاومت و دفاع مقدس به اندازه دفاع مقدس  ارزش دارد .

انتهای پیام / ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار