3. اسفند 1395 - 16:51   |   کد مطلب: 15480
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان:
دلایلی که موجب فرار زنان و دختران از خانه می شود
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان عدم برقراری ارتباط مطلوب والدین و فرزندان را مهمترین دلایل فرار دختران و زنان از خانه عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی خانواده‌ها نمی‌توانند فرزندان خود را به خوبی درک کنند و ارتباط مطلوبی با آنها برقرار سازند.
بهزیستی,زنان و دختران فراری,همدان,اختلافات خانوادگی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

دلایلی که موجب فرار زنان و دختران از خانه می شود

 

زنان و دختران فراری  زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : جمشید شیران با بیان اینکه آمار فرار دختران و زنان همدانی از خانه را به دلایل امنیتی نمی‌توان عنوان کرد، افزود: متأسفانه آمار سالیان گذشته نشان از افزایش شمار فرار این افراد از خانه را دارد.

وی به بیان مهمترین عوامل تأثیرگذار در عدم درک خانواده این افراد و عدم موفقیت والدین در برقراری ارتباط با فرزندانشان پرداخت وگفت: اعتیاد، اختلافات خانوادگی و تنش‌های فراوانی که در میان والدین این دختران وجود دارد، موجب غفلت آنها از فرزندانشان شده و در نتیجه تعامل خوبی نیز با فرزندان خود برقرار نمی‌کنند.

سن دختران و زنان فراری

شیران با بیان اینکه دختران و زنان فراری از خانه عمدتا تحصیلات دیپلم و سواد دبیرستانی دارند، تأکید کرد: این افراد بیشتر در سنین 19تا 24 سال قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آمار دختران فراری از خانه بیش از آمار زنان فراری است، افزود: معمولا این افراد پس از فرار از خانه اگر در دام افرادسودجو و ولگرد نیفتند، به نیروی انتظامی و یا سازمان بهزیستی پناه می‌برند.

شیران به دلایل فرار زنان از خانه اشاره کرد و گفت: مهمترین علت فرار زنان از خانه را می‌توان درگیری با همسر و اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

عواقب فرار از خانه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: عواقبی همچون سوءاستفاده جنسی از این افراد، بیماری‌های روانی و اعتیاد در انتظار این افراد خواهد بود.

وی به شیوه پذیرش اورژانس بهزیستی اشاره کرد و گفت: افراد فراری یا به صورت خود معرف از پیش از وجود مراکز نگهداری زنان و دختران خیابانی توسط بهزیستی اطلاع دارند و به این ارگان مراجعه می‌کنند یا نیروی انتظامی آنها را تحویل گرفته و به بهزیستی ارجاع می‌دهد. در هر دو صورت بهزیستی برای پذیرش این افراد باید از دادستانی استان مجوز لازم را دریافت کند.

شیران به خدمات بهزیستی پس از پذیرش دختران و زنان فراری اشاره و عنوان کرد: زنانی که آسیب‌دیده اجتماعی باشند در مرکز بازپروری زنان، زنانی که آسیب‌دیده اجتماعی نباشند در خانه امن این سازمان و همچنین دخترانی که آسیب‌دیده اجتماعی نباشند در خانه سلامت اداره‌کل بهزیستی استان همدان اسکان می‌یابند.

وی یادآور شد: این مراکز دارای مددکار امور اجتماعی، روانشناس و کارشناس علوم تربیتی هستند که مشکلات این افراد را پس از پذیرش، بررسی کرده و با توجه به نوع مشکل خدمات لازم را به آنها ارائه می‌کنند.

شیران ادامه داد: برای افراد آسیب‌دیده اجتماعی جلسات مشاوره برگزار کرده و از خانواده آنها بازدید به عمل می‌آید و مشاورات لازم به آنها ارائه می‌شود همچنین در صورتی‌که نیاز مالی داشته باشند تسهیلاتی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: برای دختران خودسرپرست نیز با اقوام ارتباط برقرار کرده و با ارائه تسهیلاتی زمینه اشتغال و یا حتی ازدواج آنها را فراهم می‌کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: اولویت این سازمان ساماندهی و بازگشت این دختران به آغوش خانواده است و در نهایت اگر طی یک‌سال به خانواده بازگردانده نشوند در این مرکز می‌مانند و پس از گذشت یک سال زمینه اشتغال و ازداج آنها از سوی بهزیستی فراهم می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: زنان و دختران فراری و معتاد به هیچ وجه در مراکز فوق‌الذکر نگهداری نمی‌شوند بلکه این افراد به مراکز شلتر که تحت نظارت بهزیستی است، ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/ص

زنان و دختران فراری  زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری زنان و دختران فراری سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی اختلاف خانوادگی

دیدگاه شما

آخرین اخبار