23. بهمن 1395 - 16:51   |   کد مطلب: 15304
قوری چایی تزئینی ساخته شده با ماکارونی فرمی
هنر در خانه,آموزش,درست کردن قوری با ماکارونی,کاردستی با ماکارونی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از پرشین وی:

 

 

 

 

وسایل لازم

چسب چوب

بادکنک

تعدادی نی نوش

ماکارونی فورمی

رنگ اسپری

شیوه ساخت

برای ساخت قوری یک بادکنک را به اندازه دلخواه باد کنید و سر آن را محکم ببندید. سپس مقداری پایین تر از سر بادکنک شروع به درست کردن بدنه قوری کنید. توصیه می کنیم از چسب چوب هایی استفاده کنید که پس از خشک شدن شفاف باشند. مقداری چسب چوب با برس به بدنه بادکنک بمالید و شروع به چسباندن ماکارونی های فورمی کنید تا کل بدنه بادکنک را بپوشاند. بهتر است پس از هر ردیف ماکارونی یک لایه چسب چوب روی بدنه بادکنک بمالید و کمی صبر کنید سپس ماکارونی ها را بچسبانید بهتر است بین هر ماکارونی هم چسب بزنید تا خود را بگیرد. پس از پوشانده شدن کامل بدنه آن را در جایی ثابت به مدت 12 ساعت  قرار دهید تا کاملا خشک شود . پس از آن باد بادکنک را خارج کنید تا از بدنه قوری جدا شود.

چسباندن ماکارونی به بادکنک

برای ساخت سر قوری یک بادکنک را باد کنید. توجه داشته باشید که میزان بزرگی بادکنک سر به اندازه بادکنک قبلی باشد. این بار دقیقا از کنار در اصلی بادکنک شروع به چسباندن ماکارونی ها کنید و آن را ادامه دهید تا حدود 10 سانت شود. پس از آن آن را در جایی ثابت قرار دهید تا کاملا خشک شود. در پایان از تعدادی ماکارونی حلقه ای برای  دور لبه در قوری استفاده کنید تا مرتب تر شود.

درست کردن سر قوری

برای دسته قوری می توانید از ماکارونی حلزونی استفاده کنید و برای لوله قوری تعدادی نی نوش را به هم بچسبانید سپس آن ها را به قسمت جلو قوری متصل  کنید. در این مرحله  قوری ماکارونی شما آماده است برای زیباتر شدن آن بهتر است در فضای باز پس از خشک شدن آن را با رنگ اسپری سفید یا نقره ای رنگ کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار