12. فروردين 1396 - 16:17   |   کد مطلب: 16042
ساخت شمع لایه ای روش خوبی برای استفاده از تکه‌های مداد شمعی است که مدت‌هاست بدون استفاده مانده اند.
هنر در خانه,شمع لایه ای,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از پرشین وی:

 

وسایل مورد نیاز

تهیه کردن وسایل مورد نیاز

مداد شمعی
پارافین رنده شده
پارافین معطر سفید یا بیرنگ (اختیاری)
قیچی
قاشق
چاقو
دستکش پارچه ای
فنجان مناسب برای مایکروویو
جاشمعی شیشه ای یا پلاستیکی شفاف
فیتیله شمع (طول فیتیله را با توجه به جاشمعی انتخاب کنید)
گام اول
کمی‌از پارافین رنده شده را بردارید و آن را داخل فنجان بریزید.

گام دوم
فنجان را به مدت 30 تا 60 ثانیه داخل مایکروویو بگذارید (تا وقتی پارافین آب شود) و اگر لازم بود آن را هم بزنید. موقع بیرون آوردن فنجان از مایکروویو، دستکش دست کنید.

گام سوم

قرار دادن فتیله شمع

پارافین آب شده را داخل جاشمعی که انتخاب کرده اید، بریزید. بلافاصله فیتیله شمع را طوری داخل جاشمعی قرار بدهید که  کفش کاملاً در پارافین قرار بگیرد. سی ثانیه صبر کنید تا پارافین سفت بشود.

گام چهارم
در این مرحله باید رنگ‌های شمع لایه ای را انتخاب کنید. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با هم تناسب داشته باشند و در طیف رنگ بهم نزدیک باشند.

گام پنجم
کاغذ دور مداد شمعی‌ها را باز کنید و آنها را به ترتیبی که برای شمع لایه ای در نظر دارید، بچینید.

گام ششم
مداد شمعی که برای لایه اول شمع انتخاب کرده اید را بردارید و به پنج تکه کوچک تقسیمش کنید.

گام هفتم
نصف تکه‌های مداد شمعی اول را داخل فنجان بریزید و سه چهارم فنجان را با پارافین پر کنید. اگر جاشمعی که انتخاب کرده اید بزرگ باشد، باید میزان پارافین را بیشتر کنید.

هرچه میزان مداد شمعی داخل پارافین کمتر باشد، شمع لایه ای بهتر می‌سوزد. به همین خاطر بهتر است از همه مداد شمعی استفاده نکنید.

اگر می‌خواهید شمع تان معطر باشد، نصف یک حبه پارافین معطر را به این مخلوط اضافه کنید. در ضمن باید پارافین معطر را به همه لایه‌های شمع اضافه کنید.

گام هشتم

آب کردن پارافین و مداد شمعی

فنجان حاوی مخلوط را در مایکروویو بگذارید و آن را روی سه دقیقه تنظیم کنید. هر سی ثانیه فنجان را بیرون بیاورید و مخلوط را هم بزنید.

ممکن است لازم نباشد پارافین را به مدت سه دقیقه حرارت بدهید. هر وقت پارافین کاملاً آب شد، می‌توانید مایکروویو را خاموش کنید.

گام نهم

ریختن مخلوط داخل جاشمعی

وقتی مخلوط کاملاً آب شد، خیلی آرام آن را داخل جاشمعی بریزید. در حین ریختن مخلوط داخل جاشمعی، حواستان به لبه‌های داخلی فیتیله باشد.

لزوماً نباید همه مخلوط را داخل جاشمعی بریزید. ارتفاع جاشمعی و تعداد رنگ‌ها را در نظر بگیرید تا ضخامت تقریبی هر لایه مشخص شود. همچنین می‌توانید با ماژیک ضخامت هر لایه از بیرون علامت بزنید و بعد از ساخت شمع آنها را پاک کنید.

اگر مخلوط به دیواره جاشمعی مالید، صبر کنید خشک بشود و سپس شمع را بخراشید.

گام دهم
باقیمانده مخلوط را دور بریزید (یا در جاشمعی‌های دیگری بریزید) و داخل فنجان را با دستمال کاغذی کاملاً تمیز کنید. در حین شمع سازی نباید فنجان آب کردن پارافین را با آب بشویید.

گام یازدهم

صبر کنید تا پارافین داخل جاشمعی کاملاً سرد و سفت بشود. خشک شدن پارافین در دمای اتاق 15 تا 20 دقیقه و در یخچال بین 5 تا 7 دقیقه طول میکشد. قبل از اینکه لایه اول کاملاً سفت بشود، سراغ مرحله بعد نروید.

گام دوازدهم

تکرار کردن گام های بالا

مراحل ششم تا یازدهم را برای لایه‌های بعدی تکرار کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید لایه آخر باید یک تا دو سانتیمتر با لبه جاشمعی فاصله داشته باشد.

گام سیزدهم

کوتاه کردن فیتیله

وقتی لایه آخر را اضافه کردید و کاملاً سفت شد، فیتیله را آنقدر کوتاه کنید که یک سانتیمتر با سطح شمع فاصله داشته باشد.

شمع لایه ای آماده است
با همین روش می‌توانید شمع‌های لایه ای با لایه‌های مورب بسازید. کافی است در حین ریختن پارافین داخل جاشمعی و سفت شدن، ظرف را مورب نگه دارید.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار