19. بهمن 1395 - 15:13   |   کد مطلب: 15216
تقریظ رهبر انقلاب بر سه کتاب در حوزه ادبیات مقاومت یک استان
چشم امید مقام معظم رهبری به استان همدان
همدان جزو معدود استان هایی است که 3 تقریظ از مقام معظم رهبری دریافت کرده است. در تقریظ وقتی مهتاب گم شد با نویسندگی حمید حسام رهبر معظم انقلاب، نکات خوبی درباره استان همدان بیان کرده است که مشخص می شود مقام معظم رهبری چشم امیدی به استان همدان دارد
شبنم ها, shabnamha, مسئول روابط عمومی حوزه هنری همدان, afkl ih, shabnamha.ir

به گزارش شبنم همدان، این روزها بوی بهار انقلاب کشور را فراگرفته است از مدارس تا مهد کودک ها همه سعی در برپایی جشن وشادز برای این پیروزی بزرگ دارند اما نوید دیگری استان همدان رابه جنبش واداشته است.  افتخاری است برای استان همدان که  3 کتاب از دو نویسنده استان تقریظ رهبری گرفته اند به همین علت  گفتگویی با طیبه شایسته از مسئولان حوزه هنری شهر همدان انجام دادیم .

شایسته درباره نقش حوزه هنری در پرورش و تشویق علاقمندان به نویسندگی وحمایت از آنها گفت : حوزه هنری کارگاه های آموزشی برای علاقمندان به شعر ونویسندگی برگزار می کند وهمچنین برگزاری نشست ها وکارگاههای تخصصی برای هنرجویان نویسندگی با حضور نویسندگان کتاب  در برنامه های این حوزه قرار دارد .

مسئول روابط عمومی حوزه هنری درباره وظایف این نهاد افزود :حوزه هنری در زمینه تولیدات فرهنگی فعالیت می کند تولیدات در واحد ادبیات پایداری ,گرد آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس ,نشست نقد ومعرفی کتاب را نیز به تناوب برگزار می کند

شایسته تاکید می کند : حوزه هنری آثار تولیدی خود را معرفی می کند ومعرفی کتاب های خارج ازتولیدات حوزه هنری به عهده امور فرهنگی شهرداری ها ,کتابخانه ها , ارشاد اسلامی است .

رونمایی سه کتاب در زمینه ادبیات پایداری در حوزه هنری همدان

شایسته درباره کتاب های  تولیدی در زمینه مقاومت پایداری عنوان کرد :امسال سه کتاب در زمینه ادبیات مقاومت و پایداری در حوزه هنری رونمایی شد کتاب «من محمد بروجردی هستم مصاحبه نمی کنم» با نویسندگی سید میثم موسویان ,کتاب «خس بی سر وپا» به نویسندگی حمید حسام ,کتاب «من مادر دوم تورج هستم »خاطرات خود نوشت فرزانه تیموری (خواهر 3 شهید )در طی سال نیز نقد این کتاب ها را به مرور برگزار می کنیم .

وی همچنین افزود :انتشارات سوره مهر از انتشارات حوزه هنری است که حداقل کیفیت را برای چاپ آثار در نظر گرفته است ,کیفیت آثار اهمیت زیادی در انتشارات سوره دارد.

همدان از معدود استان هایی است که سه تقریظ از رهبر معظم انقلاب دریافت کرده است

شایسته درباره  تقریظ رهبری وچشم امید رهبر به استان همدان  بیان کرد : همدان جزو معدود استان هایی است که 3 تقریظ از مقام معظم رهبری دریافت کرده است. در تقریظ وقتی مهتاب گم شد با نویسندگی حمید حسام رهبر  نکات خوبی درباره استان همدان بیان  کرده است که  مشخص می شود مقام معظم رهبری چشم امیدی به استان همدان دارد .

وی درباره عدم همکاری دستگاههای اجرایی استان در زمینه تبلیغات رونمایی تقریظ عنوان کرد : تقریظ مقام معظم رهبری بر  کتاب های «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» به نویسندگی بهنازضرابی زاده  و کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به نویسندگی حمید حسام مایه  افتخار استان است که همه دستگاههای اجرایی باید در بحث تبلیغ وترویج آن کوشش کنند اما متاسفانه همکاری ها کمرنگ است.

باید رسانه ها در پوشش خبری رونمایی از کتاب های تقریظ شده توسط رهبر فعال تر عمل کنند

وی در گلایه از رسانه ها عنوان کرد: در نشستی که  حوزه هنری با حضور نویسندگان کتاب ها برگزار کرده بود ,دعوت از رسانه ها به خانه مطبوعات واگذار شده بود ، اما گویا این نهاد هیچ دعوتی را انجام نداد ودر نشست خبری با بهناز ضرابی زاده وحمید حسام تنها یک خبرنگار که آن هم با هماهنگی حمید حسام به نشست دعوت شده بود شرکت داشت .این روزها تبلیغ بسیار کمی درباره رونمایی از تقریظ رهبری صورت گرفته است و رسانه های کمی خبر این رونمایی را انعکاس داده اند.

در پایان شبنم همدان به مخاطبین اعلام می کند مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر سه کتاب از نویسندگان استان در روز 20 بهمن ماه ساعت 9:30 صبح در حسینیه امام این شهر برگزار خواهد شد. در این مراسم علاوه بر مقامات رسمی کشوری و لشگری جمعی از بزرگان حوزه ادب مقاومت و پایداری نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار