27. دى 1395 - 12:39   |   کد مطلب: 14821
طرز تهیه دلمه خوشمزه با کلم پیچ
آشپزی,دلمه,دلمه کلم,طرز تهیه دلمه کلم,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایران کوک:

 

 

 

مواد لازم:

 

کلم 1 عدد . گوشت چرخ کرده 300 گرم . برنج نیم دانه 1/2 لیوان . لپه 1/3 لیوان

سرکه سفید 1/2 لیوان . رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری . شکر 3 قاشق غذاخوری . پیاز 2 عدد

سبزی خشک ( نعنا و شوید ) به مقدار لازم . آلو خورشتی ، نمک ، فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه :

 کلم را بشوئید و سر آن را جدا کنید ، کلم را درون دیگ اب و نمک در حال جوشیدن بیندازید ( میتوانید برای خوش رنگ شدن کلم کمی زردچوبه اضافه کنید ) ، پس از حدود 15 دقیقه کلم را از اب جوش خارج کنید و با اب سرد ابکشی نمائید.

پیاز را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید ، نمک و فلفل بریزید و با حرارت ملایم مخلوط کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

 

لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید سپس لپه ها را بپزید تا نرم شوند ( لپه ها پخته باشند اما له نشوند ) ، برنج را نیز 1 ساعت درون اب و نمک خیس کنید ؛ برنج های نیم دانه ، لپه های پخته ، زرشک و سبزی ها را نیز به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا طعم ها باهم ترکیب شوند.

برگ های کلم را جدا کنید و داخل هر برگ را با مقداری از مواد دلمه پر کنید و چند عدد الو خورشتی بگذارید سپس برگ کلم را جمع کنید ، تمام دلمه ها را به همین صورت اماده کنید.

 

 

 

دلمه ها را درون قابلمه بچینید ( سر دلمه ها به سمت ته قابلمه باشد ) ، سپس سس دلمه ( مخلوط سرکه ، شکر ، رب گوجه فرنگی و 2 لیوان اب ) را روی انها بریزید ، در صورت تمایل مقداری الو و پیاز داغ درون سس دلمه میتوانید اضافه کنید ( هم سس دلمه غلیظ میشود و هم طعم بهتری خواهد داشت ).

حرارت را ملایم کنید و به مدت 1 ساعت دلمه ها را بپزید سپس درون ظرف بکشید و سرو کنید.

 

نکته ها : اگر از برنج معمولی استفاده میکنید باید برنج را بصورت ابکشی اماده کنید ( برنج را با اب زیاد بپزید ، وقتی برنج را میان دو انگشت بفشارید باید اطراف ان نرم و مغز ان کمی خام باشد ، برنج را در این مرحله ابکشی کنید ).

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه‌ها

دلمه کلم عالیه فقط ما چاشنی نمیزنیم بهش بجاش تندش میکنیم با فلفل

دیدگاه شما

آخرین اخبار