9. آذر 1395 - 18:05   |   کد مطلب: 13899
خیرین و گروه های مردمی در کمتر از 24 ساعت با جمع آوری 200 میلیون تومان پول جان یک پدر را نجات دادند.

به گزارش شبنم ها،  از طریق سازمان های مردم نهاد مطلع شدیم پدر یک خانواده که دو فرزند دختر دارد  متأسفانه مرتکب  قتل نفس شده است و قاضی پرونده قتل را عمدی تشخیص داده  و اجرای حکم قصاص پس از سالها زندان و دادگاه در روز پنج شنبه 11 آذزماه ساعت 4:30 دقیقه بامداد انجام خواهد شد. 

هرچند پدر خانواده گناهکار است و گناهش نابخشودنی و جبران نشدنی است اما با قصاص و اعدام وی یک خانواده و دو دختر بیگناه تنها پشتوانه خود را از دست می دهند. خیرین و امام جماعت محل با گریه و اصرار دختر متهم برای گرفتن رضایت از اولیای دم اقدام کردند و با وساطت بزرگان ، خانواده مقتول موافقت کردند با گرفتن مبلغ دیه از قصاص متهم صرفنظر کنند.

آنچه مسلم است تهیه مبلغ بالای دیه در فرصتی بسیار کوتاه برای خانواده ای که سالها نان آور آن در زندان است کاری محال است، از این روز NGO های مردم نهاد همدان از طریق شبکه های اجتماعی دست به کار شدند و خیرین و مددیاران از طریق گروههای پایان کارتن خوابی همدان،  انسانیت، شکوفه های انسانیت  و بچه های بیگناه در یک عمل خودجوش و انسان دوستانه در کمتر از 17 ساعت با همدلی و مهرورزی 200 میلیون تومان برای شادی دل دو دختر بیگناه و بازگرداندن پدر به آغوش خانواده گلریزان کردند.

در این حرکت کم سابقه، همدلی ، عشق و نوع دوستی موجب شد هموطنان خیر حتی از استان های دیگر نیز دست به کار شوند و به مدد گروههای خیریه همدان بشتابند و حماسه ای از جنس عشق بیافرینند.

البته نباید از نقش مؤثر  شبکه های اجتماعی چشم پوشی کنیم زیرا در انجام این کار خیر ، گروههای تلگرامی کارکرد مثبت خویش را نشان دادند و  موجب تسریع در گلریزان و همبستگی خیرین از سراسر کشور شدند. اگر این جنبه مثبت را در کنار جنبه های منفی فضای مجازی قرار دهیم شاید بیشتر به نحوه استفاده و نوع کاربرد این فضاها بیندیشیم. شبکه هایی که مرز مکان و زمان را شکستند و خیرین را از سراسر ایران گردآوردند و در کمترین زمان نجات یک خانواده را تضمین کردند.

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار