31. ارديبهشت 1394 - 11:40   |   کد مطلب: 5979
از فرش 63 متري، اهدايي خيرين استان همدان به ضريح مطهر امام حسين(ع) به ارزش 120 ميليون تومان رونمايي شد.
 ستاد باز سازی ,عتبات,اهدای فرش,ضریح امام حسین (ع),خیرین,همدان,طیبه رنجبران

 به گزارش شبنم ها، مسئول كميته خواهران ستاد بازسازي استان همدان در نخستين كميته تخصصي و كارگاه آموزشي كميته خواهران ستاد بازسازي عتبات عاليات در جمع 250 رابط خواهر، گفت: اين فرش دستباف توسط زنانن خير استان همدان بافته شده است كه در آينده نزديك دقيقاً بالاي سر ضريح مطهر امام حسين(ع) پهن مي‌شود.
طيبه رنجبران افزود: در سال گذشته 250 ميليون وجه نقد و 5/2 كيلو طلا در شهرستان همدان توسط مردم به ستاد خواهران كميته بازسازي عتبات عاليات اهدا شده است.
وي با بیان اینکه در مجموع 12 سال از عمر تشكيل كميته بازسازي عتبات عاليات در كشور مي‌گذرد؛ اظهار کرد: حدود 10 سال است كه كميته بازساي خواهران استان همدان در اين زمينه فعاليت موفقي داشته است.
رنجبران ابراز كرد: در طول مدت فعاليت كميته بازسازي عتبات عاليات در استان 15 ميليارد تومان به صورت نقدي و حدود 14 كيلو طلا توسط مردم به رابطان خواهر سراسر استان به اين كميته براي بازسازي اماكن متبركه اهدا شده است.
وي در ادامه به وظيفه رابطان خواهر كميته بازسازي عتبات عاليات اشاره كرد و گفت: ما به عنوان خدمتگزاران در استان پلي براي ارتباط دل‌هاي عاشق اهل بيت(ع) با امامان معصوم(ع) در حرمين شريف هستيم و هدف اصلي ما تبيين جايگاه اين اماكن در بين مردم و ضرورت ساخت حرم‌هاي مطهر است، چون ما به شيعه اثني‌عشري معتقد هستيم. اين مقام مسئول به پروژه‌هاي در دست اقدام ايرانيان در كشور عراق اشاره كرد و افزود: يكي از پروژه‌هاي در دست اقدام، ساخت صحن فاطمه زهرا(س) در جوار ضريح مطهر حضرت علي(ع) در نجف اشرف است كه مساحت زمين اين طرح 220 هزار و 830 مترمربع است و زمين آن متعلق به كشور عراق است.
وي ادامه داد: اين پروژه تا به امروز 98 درصد پيشرفت فيزيكي و 900 ميليارد تومان ارزش اقتصادي داشته است.
رنجبران به ويژگي‌هاي اين صحن در حرم مطهر حضرت علي(ع) اشاره كرد و گفت: صحن فاطمه زهرا(س) از 2 طرف مانند حرم حضرت معصومه(س) باز و در 2 طبقه ساخته شده كه طبقه بالاي آن همكف با گنبد مطهر حضرت علي(ع) است.
وي اظهار كرد: از سال 92 تا به امروز رابطان خواهر ستاد بازسازي عتبات عاليات استان همدان در طرح "قدم به قدم" از 17 هزار پاكت اهدايي توسط مردم استان همدان، 95 ميليون تومان براي بازسازي اين اماكن متبركه جمع‌آوري كرده‌اند. رنجبران در ادامه به پروژه‌هاي در حال ساخت كربلا مانند مسقف كردن صحن مطهر و ترفيع گنبد امام حسين(ع) به اندازه 5/7 متر اشاره كرد.
همچنين مسئول بازسازي عتبات عاليات در همدان وظايف رابطان خواهر در استان را برشمرد و گفت: در اين كارگاه بايد به رابطان، شيوه جمع‌آوري هداياي مردم به اين ستاد آموزش داده شود.

منبع: همدان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار