2. آذر 1395 - 13:02   |   کد مطلب: 13736
برنامه های کاربردی بسیج جامعه زنان :
ترویج سبک زندگی اسلامی و مشارکت زنان در اقتصاد مقاومتی
ترویج سبک زندگی اسلامی در مصرف و همچنین اصلاح الگوی مصرف و بالا بردن ارزش و اهمیت تولید به عنوان یک فرهنگ در خانواده و جایگزینی تولید به جای مصرف گرایی از جمله روش هایی است که زنان خانه دار در صورت فرا گرفتن دانش های لازم در آن، می توانند نقش آفرینی گسترده ای در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
زنان و اقتصاد مقاومتی, afkl ih, shabnamha.ir, شبنم همدان

به گزارش شبنم همدان، نقش زنان در اقتصاد مقاومتی به جهت مشارکت بیش از 50 درصدی آنها در مدیریت هزینه های خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  زنان ثابت کرده اند که در خانه و در کنار وظایف خانه داری و همسرداری  می توانند نقش آفرینی اقتصادی داشته باشند.

قره خانی مسئول اقتصاد مقاومتی بسیج جامعه زنان ضمن تأکید بر نقش سازنده بانوان در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:  ترویج سبک زندگی اسلامی در مصرف و همچنین اصلاح الگوی مصرف  و بالا بردن ارزش و اهمیت تولید به عنوان یک فرهنگ در خانواده و جایگزینی تولید به جای مصرف گرایی از  جمله روش هایی است که زنان خانه دار در صورت فرا گرفتن دانش های لازم در آن، می توانند نقش آفرینی گسترده ای در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

 وی افزود: به همین دلیل آموزش مشاغل خانگی به زنان در جهت الگو سازی اقتصاد مقاومتی و درآمد زایی خانواده ها از جمله فعالیت های اصلی بسیج جامعه زنان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

بسیج جامعه زنان در این راستا گام های بلندی برداشته است که به اختصار بیان می گردد:

  • گفتمان سازی و تبیین فرامین و انتظارات حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در مورد اقتصاد مقاومتی از طریق اطلاع رسانی و یادآوری مستمر مطالبات ایشان به بسیجیان، در گردهمایی ها و برگزاری نشست های روشنگری در سطح پایگاه های مقاومت و ارائه راهکارهای متناسب در این زمینه توسط اساتید مجرب
  • الگو سازی، شناسایی و معرفی افرادی که در زمینه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی موفق بوده اند و انتقال تجربیات از طریق تهیه بروشور، معرفی به صدا و سیما جهت انجام مصاحبه، حضور در پایگاه های مقاومت در نشست ها و برنامه های مختلف جهت سخنرانی و برگزاری نمایشگاههای فصلی در نواحی و تهیه مستند از فعالیت کارآفرینان نمونه.
  • حضور مشاوران و کارشناسان مجرب طرح های اقتصاد مقاومتی در نواحی و پایگاه ها جهت راهنمایی و توجیه متقاضیان.
  • ایجاد انگیزه و روشنگری و اطلاع رسانی به بسیجیان جهت فعالیت در طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی و کسب درآمد با استفاده از مربیان بسیجی مبتکر، مخترع، متخصص در عرصه های مختلف برای سایر بسیجیان جهت آموزش و انتقال تجربه.
  • شناسایی و توجه به توانایی ها و عرصه های فعالیت خواهران(عرصه های آموزشی و مهارتی مانند صنایع دستی،محصولات کشاورزی،صنایع تبدیلی، خیاطی، پرورش دام و طیور،کشت زعفران ، پرورش قارچ ، فرش بافی و بافندگی و ...) با توجه به نیاز هر منطقه و حمایت های لازم مانند معرفی به نهاد های ذی ربط  جهت ارائه تسهیلات به کارآفرینان
  •  ترویج فرهنگ تعادل در مصرف و استفاده ازکالای ایرانی به عنوان یک حرکت جهادی در بین عموم مردم و آحاد بسیجیان.
  • برگزاری نمایشگاه ها و غرفه های محلی و فصلی جهت ایجاد بازار فروش
  • تشکیل کارگروه های تخصصی دانش بنیان با حضور نخبگان و اساتید مجرب جهت تبیین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی و شناسایی و ساماندهی کارآفرینان بسیجی
  • ایجاد مشاغل (صنایع کوچک و تبدیلی) بصورت مشارکت گروهی و متناسب با شرایط بومی هر منطقه
  • ایجاد صندوق های قرض الحسنه ی محلی با اولویت طرح های کارآفرینی و اشتغالزایی

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار