22. آبان 1395 - 16:33   |   کد مطلب: 13544
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کار ساخت مجهزترین مرکز سوختگی غرب کشور واقع در بیمارستان بعثت همدان رو به اتمام است و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
شبنم همدان,بیمارستان بعثت,حوزه بهداشت و درمان,دانشگاه علوم پزشکی همدان,مرکز جامع سرطان,مرکز سوختگی

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : دکتر سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار درباره روند کاری مرکز جامع سرطان واقع در مکان بیمارستان بعثت اظهار کرد: قسمت رادیوتراپی این مرکز ساخته شده و دستگاه‌های مربوط به آن نیز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه مرکز جامع سرطان نیازمند 15 میلیارد تومان هزینه است، افزود: یک خیّر همدانی برای تأمین بخشی از هزینه‌ها ابراز تمایل کرده است که در حال پیگیری آن هستیم.

موسوی‌بهار تصریح کرد: بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد اما اتمام کامل پروژه مرکز جامع سرطان به زمان بیشتری نیاز دارد که آن هم بستگی به تأمین هزینه‌های مالی و میلیاردی آن دارد.

وی به آغاز 270 پروژه در حوزه بهداشت و درمان در سالجاری اشاره کرد و گفت: 110 پروژه مربوط به خانه‌های بهداشت است به طوریکه در مجموع 575 روستا در استان همدان خانه بهداشت دارند اما بخشی از آنها فرسوده و قدیمی شده‌اند بنابراین تعدادی نیازمند تعمیر بوده و ترمیم و نوسازی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه 45 پروژه هم مربوط به راه‌اندازی مرکز سلامت روستایی است، عنوان کرد: در خانه بهداشت تنها بهورز حضور دارد اما مرکز سلامت روستایی مجهز به انواع پزشک عمومی و دندانپزشک است.

وی ادامه داد: هشت پروژه نیز مربوط به مرکز سلامت شهری و درمانگاه بوده و 15 پروژه مربوط به مرکز سلامت شهری روستایی است که شهرهای کوچک و روستاها را پوشش می‌دهد.

موسوی‌بهار هفت پروژه را مربوط به مرکز آموزش بهورزی دانست و با بیان اینکه پنج پروژه به ساخت ستاد مرکز بهداشت تعلق دارد، یادآور شد: مساحت هر یک از مراکز سلامت 600 و مساحت هر خانه بهداشت 100 متر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این پروژه‌ها به ترتیب اولویت آغاز شده و همگی تا پیش از پایان دولت به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: هزینه اجرا و تکمیل پروژه‌ها 105 میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان اظهار کرد: 27 پروژه مربوط به اسدآباد، 31 مورد مربوط به تویسرکان، 30 پروژه مربوط به رزن، 32 مورد متعلق به نهاوند، 38 پروژه برای همدان، 12پروژه در بهار، 24 پروژه مربوط به کبودراهنگ و سه مورد مربوط به فامنین است.

 

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار