18. آبان 1395 - 8:04   |   کد مطلب: 13455
راسپینا قویدل 10 روز پس از شهادت پدرش به دست گروهک تروریستی داعش، توانست در مسابقات قایقرانی جوانان ایران افتخار آفرینی کند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از سایت ورزش بانوان : شهید کورش قویدل یکی از تکنسین‌های برق نیروگاه دبس شهر کرکوک عراق بود که در روز جمعه ۳۰ مهرماه مصادف با روز تولد دختر ۱۵ ساله‌اش طی حمله انتحاری چند تن از اعضای گروهک تروریستی داعش به‌همراه سه مهندس ایرانی دیگر به شهادت رسید. کوروش قویدل اصالتاً اهل شهر ماسال در استان گیلان و ساکن تهران بود. او پیش از شهادتش طی درگیری با یکی از تروریست‌های داعش، او را به هلاکت رساند و سپس به فیض شهادت نائل شد.

راسپینا تنها دختر شهید بزرگوار کورش قویدل هم قهرمان کایاک ایران است. روز گذشته در حالی که تنها ۱۰ روز از شهادت پدرش گذشته بود در مسابقات قایقرانی جوانان ایران شرکت کرد و موفق به کسب دو نشان طلا و دو نقره شد. راسپینا و مادرش لباس تیم استان را هم با هزینه شخصی پرداخت کردند و عکس شهید کوروش قویدل روی لباس مادر و دختر در این مسابقات نقش بسته بود.

افتخارآفرینی دختر قایقران تنها 10 روز بعد از شهادت پدرش

اهدای مدال این دختر که در فاصله کمی پس از درگذشت پدرش توانست با تلاش و استواری فراوان در برابر این غم افتخار آفرینی کند توسط مادرش انجام شد.

راسپینا قویدل، قایقران ۱۵ ساله تهرانی تنها ۳ سال است که قایقرانی را در هیات قایقرانی استان تهران آغاز کرده است و تا به حال هم پیشرفت فوق العاده ای داشته است.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار