14. مرداد 1395 - 19:41   |   کد مطلب: 11599
یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: والدین باید روی فرزندان خود به ویژه دختران از نظر تربیت معرفتی و توحیدی سرمایه گذاری کنند، در حالی که بسیاری از خانواده ها اعتقاد به مبدا و معاد را در وجود فرزند خود ایجاد نکرده اند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : طاهره سالک با اشاره به میلاد حضرت فاطمه معصومه و روز دختر در خصوص ویژگی های دختر نمونه و تربیت دختران در آیات و روایات، اظهار کرد: نبی گرامی اسلام دختران را بهترین فرزندان معرفی کرده و می فرمایند که خَیْرُ اَوْلادِکُمْ اَلْبَناتُ.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی دیگر فرموده اند که نعم الولد البنات المخدّرات من کانت عنده واحده جعلها اللّه له سترا من النار بدین معنا که خوب فرزندانی اند دختران پرده نشین. آن کسی که دارای یک دختر باشد، او حجابی است برای پدر و مادرش از آتش، و هر کسی که دارای دو دختر باشد، خدا به واسطه آن دو او را وارد بهشت گرداند.

* دشمن همواره در کمین دختران

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با همین دو روایت می توان نتیجه گرفت که در طول تاریخ برای جان دختران لبه های تیز حربه بیشتر بوده تا با حیا و نجابت و ارزش های واقعی دختر مبارزه شود، چرا که همواره دشمن می دانسته این دختر است که پایه گذار نسل ها بوده و تربیت انسان ها بدست او است و از همین رو تمام قد در برابر دختران ایستاده اند و دشمنی خود را با کشاندن دختران به برنامه های بی حیایی نشان داده اند تا دختران در نوجوانی و جوانی از بین بروند.

وی با بیان روایتی دیگر از نبی اسلام که سه خصوصیت را برای دختران بیان فرموده اند، گفت: طبق این روایت دختران هستند که هم دلسوزند، هم مددکارند و هم با برکت می باشند.

سالک ادامه داد: اگر از دید اهل بیت و آیات و روایات به مقام دختران نگاه کنیم و یا به متن قرآن نگاهی بیندازیم می بینیم که مقام دختران چقدر بالا است تا جایی که در قران یا ایها الذین آمنوا و عمل الصالحات شامل حال همه انسان ها حتی دختران نیز می شود؛ لذا اگر دختران به شرافت و ارزشی که خداوند در وجود آنها گذاشته پی ببرند هیچگاه خود را به پستی و رذالت نمی کشانند و اسباب دست دشمنان قسم خورده خود در طول تاریخ نمی شوند.

* دختران مونس های گرانبها

وی اضافه کرد: ما گمان می کنیم طلا و نقره گرانبها هستند، در حالی که نبی گرامی اسلام می فرمایند که دختران را بد ندانید؛ زیرا آنها مونس های گرانبهایی هستند و این خود نشان دهنده ویژگی های منحصر به فرد دختران است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در اسلام میدان برای تعالی دختران باز است و آن ها می تواند به بالاترین مقامات برسند، ابراز کرد: اگر دختری با روحیه ایمان، تقوا، پاکی و نجابت تحصیل کرده، دانشگاه برود و در عین حال همه وجودش نور باشد، خود می تواند نور آفرین باشد تا جایی که در حیطه کاری خود نور توحید را در کالبد زندگی خود داشته و به دیگران هم منتقل کند.

* ضرورت تربیت معرفتی و توحیدی دختران

وی با تاکید بر اینکه امروز دختران جامعه ما باید دشمن شناس باشند، بیان کرد: والدین باید روی فرزندان خود به ویژه دختران از نظر تربیت معرفتی و توحیدی سرمایه گذاری ویژه ای داشته باشند، چیزی که بسیاری از خانواده ها از آن غافل مانده اند و اعتقاد به مبدا و معاد را در وجود فرزند خود ایجاد نکرده اند.

سالک ادامه داد: اعتقاد به مبدا و معاد بازدارنده است و اگر والدین این عقیده را در دل فرزندان خود روشن کنند، دیگر نیازی به اینکه آن ها را به خواندن نمازف گرفتن روزه و داشتن حجاب تشویق کنند نیست چرا که فرزند خود با این اعتقادات به سمت بی نهایت حرکت می کند اما متاسفانه اعتقاد به مبدا و معاد در تربیت خانواده ها وجود ندارد.

وی با اشاره به گلایه برخی خانواده ها که اظهار می کنند دانشگاه و محیط های اینچنینی موجب گمراهی فرزندانشان شده است، تاکید کرد: باید از چنین والدینی سوال کرد که درباره اعتقادات فرزند و ایمان به مبدا و معاد چه تلاشی کرده اند، همه آن ها در پاسخ صریحا اظهار می کنند که در این زمینه کار نکرده اند و نتیجه آن می شود که امروز در جامعه می بینیم.

* استفاده دختران از فطرت و عقل مانعی برای گمراهی آن ها

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: اولین قدم برای رساندن دختر به مقام عزت این است که او را با فطرت آشنا و روی عقلانیت او کار کنیم، همه دستگاه ها نظیر آموزش و پرورش تا مهد کودک باید تلاش کنند تا این نورافکن در وجود دختران روشن باشد؛ چرا که اگر دختری با عقل خود تصمیم بگیرد هیچگاه با آرایش از خانه بیرون نیامده، خودفروشی نکرده و با حیثیت خانواده خود بازی نمی کند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار