12. مرداد 1395 - 8:07   |   کد مطلب: 11542
با پایان رقابت‌های پاراگلایدر قهرمانی کشور در اصفهان؛
افتخاری دیگر برای بانوی اصفهانی در مسابقات چریکی پاراگلایدر
فاطمه افتخاری بانوی برتر پاراگلایدر سوار اهل اصفهان و مسئول امور بانوان کمیته ورزش‌های هوایی استان اصفهان در مسابقات چریکی پاراگلایدر قهرمانی کشور به مقام دوم دست یافت.

به گزارش شبنم همدان به نقل از سایت ورزش بانوان : دومین دوره گردهمایی خلبانان مسافت تحت عنوان گردهمایی خلبانان چیریکی مسافت پیمایی پاراگلایدر به همت خلبانان بومی اصفهان و کمیته ورزش های هوایی با حضور ۱۰۰ شرکت کننده استان برگزار شد. این مسابقه و گرد همایی به بزرگترین گرد همایی خلبانان مسافت کشور تبدیل شد.

دراین گردهمایی ورزشی خلبان های مستقل به صورت شخصی اقدام به پرواز کردند و در پایان آخرین روز این رقابت ‌ها  با محاسبه مجموع مسافت طی شده خلبان در طول این بازی ها برترین خلبان ها انتخاب شدند.

فاطمه افتخاری

این مسابقات به صورت مختلط میان آقایان و بانوان برگزار شد ۹۰ ورزشکار مرد و ۹ بانوی پاراگلایدر سوار در این مسابقات حضور داشتند و مثل همیشه فاطمه افتخاری بانوی برتر پاراگلایدر سوار اهل اصفهان و مسئول امور بانوان کمیته ورزش‌های هوایی استان اصفهان در این مسابقات به مقام دوم دست یافت که کسب این نتیجه توسط یک بانوی خلبان ایرانی برای جامعه پروازی بانوان اهمیت بسیار بالایی دارد.

از طرفی بال‌های خلبانان هم از نظر سرعت و عملکرد و تفاوت قائل شدن میان خلبان حرفه‌ای و مبتدی کلاس بندی می‌شوند. خوشبختانه فاطمه نوری به مقام اول این مسابقات در بخش کلاس یک دست یافت.

هدف اصلی گردهمایی چیریکی ها دوستی، هم دلی و گذرندان اوقات فراغت و همچنین انجام پرواز هایی خوش در کنار یکدیگر است.

از دلایل استقبال قابل توجه خلبانان مسافت سراسر ایران از این مسابقات، امکان ارتقای رکورد های شخصی و کشوری، هم چنین تبادل نظر با خلبانان با تجربه مسافت بود که به این گرد همایی شکوه و زیبایی خاصی بخشیده بود.

وجود جهت نامناسب باد پرواز مسافت  امکان انجام پرواز ‌های بسار بلند را تعدا زیادی از شرکت کنندگان گرفت اما هوا در در آخرین روز مسابقات مورد علاقه بسیاری از خلبانانی که  به سمت غرب و دریاچه ی زیبای سد زاینده رود پرواز کردند قرار گرفت.

گفتنی است، ( Rokh XChiriki Reunion )عنوان چیریک که از لفظی عامیانه  انتخاب شده است به جهت بار شاد تر کلمه و عدم تداخل معنایی با عناوین جدید مطرح شده است.

مسابقات پاراگلایدر چریکی

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار